Just nu i M3-nätverket
Gå till innehåll

MS Security Essentials hittar 900.000 objekt !


sven112233

Rekommendera Poster

Nyligen tog jag bort ...... Office prof edition 2003 ....... 676 Mb,

 

nu är kvar olika program, tillsammans ... 700 Mb .

 

 

 

När jag startar MS Sec Essentials hittar det ... 900.000 objekt, inga virus !

 

Full Scanning tar 10 timmar.

 

Hur kan jag minska denna objekthög ?

 

 

 

 

Min dator proc 2,00 GHz, 0,99 GB of RAM

 

 

 

Intressant är... när jag startar Defrag ... då hittar det bara ca 50. 000 objekt.

 

Mysterium ?!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Funderar på om det kan ha att göra med länkar. Ntfs som datorns filsystem använder sig av stödjer länkar av olika slag. Det gör att man kan få det att verka som att en fil finns på flera platser på hårddisken, trots att den egentligen inte gör det.

 

Windows har något som kallas för Side by Side versioning som går ut på att ha olika versioner av samma filer på en gång. För att olika program kräver olika versioner av filer helt enkelt. Det är något som man löst främst genom länkar. De flesta program tror att detta är en himla massa filer, men defrag kommer inte se dem, för det är inte faktiska filer utan länkar.

 

Men att du skulle ha 900 000 objekt verkar inte rimligt. Så eventuellt är det länkar, men mängden verkar lite väl stor.

 

Det finns ett program för att identifiera dessa länkar, men jag är osäker på om det verkligen kommer hjälpa i det här fallet, för det verkar kräva att man känner till en fil som har länkar.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Funderar på om det kan ha att göra med länkar. Ntfs som datorns filsystem använder sig av stödjer länkar av olika slag. Det gör att man kan få det att verka som att en fil finns på flera platser på hårddisken, trots att den egentligen inte gör det.

 

Windows har något som kallas för Side by Side versioning som går ut på att ha olika versioner av samma filer på en gång. För att olika program kräver olika versioner av filer helt enkelt. Det är något som man löst främst genom länkar. De flesta program tror att detta är en himla massa filer, men defrag kommer inte se dem, för det är inte faktiska filer utan länkar.

 

Men att du skulle ha 900 000 objekt verkar inte rimligt. Så eventuellt är det länkar, men mängden verkar lite väl stor.

 

Det finns ett program för att identifiera dessa länkar, men jag är osäker på om det verkligen kommer hjälpa i det här fallet, för det verkar kräva att man känner till en fil som har länkar.

 

Tack för ett svar Stormuffin,

 

jag försöker med det program.

 

Idag hittade MSE ... .... över miljon !!! ... ... objekt.

 

Om inget hjälper då måste jag radera hela disken, synd !

 

Kan det vara något virus i bakgrunden ?

 

Annars är dator ganska snabb.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.

×
×
  • Skapa nytt...