Just nu i M3-nätverket
Gå till innehåll

Hur komma åt systemåterställningspartitionen när Adminsitratörslösenordet glömts


novisenerik

Rekommendera Poster

Har en Compac nc 8430 som jag försöker komma åt den inbyggda återställningspartitionen för att göra en total återställning. Problemet är att Admininstratörslösenordet är glömt och jag kommer därför inte in i datorn.

Har läst en del trådar och försökt komma åt återställningspartitionen genom att boota från en Win XP pro skiva. Filerna läses in och jag kan välja att Reparera etc. Får då meddelandet att ingen hårddisk kan hittas.

Skivan med XP programmet är dock inte med OEM licens som ligger i datorn utan en Retail Win XP. Kan det vara problemet?

Jag har inga återställningsskivor för Compac nc8430 och kan ej hitta dessa på HP:s web shop.

Måste jag ha de 4 återställningsskivorna för att kunna göra återställning?

(jag behöver inte behålla något av bilder,filer etc. som finns i datorn)

Vad göra?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

http://www.fixya.com...s_compaq_nc8430

 

Här finns ju en länk som tydligen uppskattades. Tryck upprepade ggr på F11 vid start och välja recovery .

 

På vissa HP datorer kan man trycka Esc för att nå en meny.

 

Det förutsätter naturligtvis att Recoverypartitionen ej raderats.

 

När det gäller reparera så måste skivan vara av samma slag (XPHome går ej med prof) och ha samma SPversion troligen SP3 om datorn hållits uppdaterad..

 

Att disken ej hittas kan också bero på att datorn har SATA disk ,man behöver då SATA drivrutiner

 

LARSAS

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Tack så mycket för hjälpen! Det var bara att trycka F11 vid start. Ominstallationen tog ca 45 min, uppdateringar från Microsoft Update med 124 uppdateringar ca. 45 min. Nu är denna dator från 2007 faktiskt snabbare är min 1 år gamla HP CQ 58 med Win 8!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.

×
×
  • Skapa nytt...