Just nu i M3-nätverket
Gå till innehåll

Avinstallera Avira AntiVir Personal på Windows 7


Eva-Lotta

Rekommendera Poster

Hej!

Jag har Avira AntiVir Personal installerat på min dator och vill nu avinstallera det. Har försökt med det vanliga att via kontrollpanelen avinstallera men det funkar inte. Kan inte få bort det hur jag än gör. Datorn har också börjat uppföra sig konstigt, det går inte att öppna och skicka filer och det tar en evighet att öppna dokument.

Har dessutom installerat Microsoft Security Essentials och får meddelande om en konflikt. Tacksam för hjälp.

Eva-Lotta

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Man måste avinstallera ett antivirusprogram helt innan man installerar nästa. För att undvika mer problem börja med att avinstallera Microsoft Security Essentials.

 

Hämta "Avira RegistryCleaner" från sidan http://www.avira.com/en/downloads Spara filen på Skrivbordet eller någon annanstans där du lätt hittar igen den.

 

Starta om datorn i felsäkert läge (tryck F8 upprepade gånger under uppstarten och välj felsäkert läge i menyn).

Kör programmet "Avira RegistryCleaner".

Starta om datorn.

 

Finns det något kvar av Avira?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hej!

 

Nu har jag försökt två gånger med att installera Avira Registry Cleaner, sparat det på skrivbordet och startat i felsäkert läge. Tyvärr får jag felmeddelande.

Reg Cleaner.exe-Systemfel

Det går inte att starta program efersom mfc100.dll saknas på datorn. Du kan försöka åtgärda problemet genom att installera om programmet. (Vilket jag gjort två gånger)

Jag har också som du sa avinstallerat antivirusprogrammet jag hade tidigare.

Har du några idéer om vad jag gör nu?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Vad har du för Windows och är det 32 eller 64 bitars?

Det du behöver är troligen en av dessa:

32-bitars Windows: http://www.microsoft.com/en-us/download/details.aspx?id=5555

64-bitars Windows: http://www.microsoft.com/en-us/download/details.aspx?id=14632

Ladda ner och installera. Försök sedan med Avira Registry Cleaner igen.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

´Hej igen!

Jag har en 64-bitars och har installerat enligt dina instruktioner men får samma meddelande igen. Vad kan felet vara? Har du några ytterligare idéer?

/Eva-Lotta

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Vid lite ytterligare sökning visade det sig att om man har 64-bitars Windows ska man installera båda två.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hej igen!

Äntligen lyckades det, jag har fått bort Avira. Datorn fungerar nu perfekt. Tusen tack Cecilia, vad duktig du är.

Eva-Lotta

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • 9 months later...

Hej!

Jag har exakt samma problem, men det är ännu lite jobbigare.. Jag kan nämligen inte hämta hem några filer överhuvudtaget, förutom magnet links.. Det kommer upp en ruta längst ner där det står att *** innehöll ett virus och togs bort. Vet du vad det kan vara för fel då, eller hur jag kan lösa det?

 

Tack på förhand!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hej!

 

Använder du Internet Explorer för att ladda ned filer?

Har du både Avira och Microsoft Security Essentials eller någon annan kombination installerat eller har du avinstallerat något antivirusprogram i samband med att det började?

Har datorn varit drabbad av något skadligt program?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.

×
×
  • Skapa nytt...