Just nu i M3-nätverket
Gå till innehåll

Köp av bärbar dator för videoredigering


DDB

Rekommendera Poster

Hej!

 

Jag ska investera i en ny PC för att använda för video och bildredigering. Video är i full HD.

räcker en i5? eller måste man ha en i7? Jag använder photoshop cs6 och premiere pro cs6.

Jag vill helst ligga under 11 000.

 

Tacksam för snabbt svar!

 

MVH

David

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hej!

 

Jag ska investera i en ny PC för att använda för video och bildredigering. Video är i full HD.

räcker en i5? eller måste man ha en i7? Jag använder photoshop cs6 och premiere pro cs6.

Jag vill helst ligga under 11 000.

 

Tacksam för snabbt svar!

 

MVH

David

 

Jag tror ett bra grafikkort och mycket ram-minne är bra.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Sätter man kraven max 10000kr (nästa steg är 15000kr) på prisjakt

i5 eller i7

skärmupplösning HD dvs 1920x1080

minst 8GB RAM och den ska finnas hos minst 5 butiker och i lager (ingen udda dator)

så blir det

http://www.prisjakt.nu/kategori.php?l=s112842982&o=produkt_pris_inkmoms#rparams=l=s112844044

en av de här datorerna har Windows 7 vilket innebär att diverse program medföljer som är bortplockade i W8.

DVD-spelare, Mediacenter osv.

Det här innebär

att W8 startar snabbare än W7

att för att få tillgång till de bortplockade programmen så måste du ladda hem dem från MS vilket kostar dig en giltig e-mail adress.

För att undvika att MS ska få 24timmars och veckogiltiga mailadresser så skickas aktiveringskoden från MS ut först efter en vecka.

Mail-adress-fiske från Microsoft med andra ord.

 

Själv har jag varit tvungen att sätta ett antal resebyråer, Vistaprint, datatidningar osv på automatisk radering

i min mailadress för att inte missa viktiga mail. Vilket jag gjort, missat viktiga mail pga alla SPAM som jag ser det från leverantörer.

 

Och ska i fortsättningen ha en adress janne.janne.lev@xyzv.se som mailadress för leverantörer.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

 

en av de här datorerna har Windows 7 vilket innebär att diverse program medföljer som är bortplockade i W8.

DVD-spelare, Mediacenter osv.

Det här innebär

att W8 startar snabbare än W7

att för att få tillgång till de bortplockade programmen så måste du ladda hem dem från MS vilket kostar dig en giltig e-mail adress.

För att undvika att MS ska få 24timmars och veckogiltiga mailadresser så skickas aktiveringskoden från MS ut först efter en vecka.

Mail-adress-fiske från Microsoft med andra ord

 

Win 8 blev inte långsammare efter det att MediaCenter installerats och startar markant snabbare än win 7 på samma dator. även med Mediacenter.

 

När jag beställde Win 8 pro uppgraderingen direkt från MS kom aktiveringskoden inom ett dygn.

 

Microsoft skickar inte en massa SPAM.

 

Leverantörer ex.Conrads är en plåga.Men att likställa MS med dessa är löjligt.

 

Men du kommer säkert upprepa dina teser i år framöver,.Jobbigt.

 

LARSAS

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.

×
×
  • Skapa nytt...