Just nu i M3-nätverket
Gå till innehåll

Backup program


teil

Rekommendera Poster

Hej.

Jag har Windows 8 Pro som OS och Internet Explorer. Tidigare har jag med stort förtroende använt Norton Ghost för att göra “totalbackup” av mina hårddiskar. Det har fungerat ypperligt, men i och med Windows 8 så har inte Norton något program som fungerar med det systemet.

Jag har då testat något som heter Genie9. Det slutade med att jag måste formatera om hårddisken och installera om samtliga program. Det restore program som följde med fungerade inte heller. Jag har försökt få kontakt med supporten på Genie9´s hemsida men de verkar ha “gått under jorden”.

Har någon på Pctidningen kännedom om företaget eller erfarenhet av deras program.

Jag skulle vara mycket tacksam för information.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jari Karivainio

Hej!

Det verkar råda begreppsförvirring här. En backup hanterar i normala fall data såsom dokument, foton etc.

Det du är ute efter är kloning av din hårddisk. Har hittat detta på nätet :Info

/Jari

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag använde också Norton Ghost tidigare. Nu med Windows 8 tar jag backup på hela systempartitionen, c:a 26gb, på 5 minuter med gratisversionen av Macrium Reflect, som jag är helnöjd med. Jag har Windows egen systemåterställning inaktiverad.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jari Karivainio

Hej!

Hittade detta program när jag letade på nätet. Har ej testat eller använt programmet i fråga själv.

Ligger kvar med win 7 på hustruns maskiner och ubuntu 12.10 på mina.

/// Jari

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.

×
×
  • Skapa nytt...