Just nu i M3-nätverket
Gå till innehåll

Att avbryta en pågående utskrift?


DAL30

Rekommendera Poster

Akut hjälp önskas!

Situationen: Jag har skrivaren HP Photosmart premium C309 kopplad till min ACER-dator.

Jag hämtade hem programmet Piriform Speccy, som lämnar en bra sammanställning på den första sidan - huvudsidan - om datorns data. Jag tycker, att uppgifterna på denna sida var intressanta av närmare studera. Därför ville jag skriva ut denna första sida. Jag gick till menyn längst upp på sidan, där det står "fil". När jag klickade på ordet "fil" fick jag upp en lista, där det stod "Skriv ut". Eftersom jag bara hade öppnat den första sidan, trode jag (i min enfald!), att bara denna sida skulle skrivas ut.

Men det var inte så: Skrivaren skrev i stället ut en mängd sidor. Det var många sidor. Jag försökte på olika sätt att avbryta utskriften, bl.a. genom att klicka på "Avbryt". Jag försökte också med att slå av datorn och skrivaren samt starta allt på nytt.

Men det hjälper mig inte: Så snart jag slår igång datorn och skrivaren, fortsätter utskrifterna! Hittills har den skrivit 50 sidor!

Jag undrar verkligen: Hur många sidor kommer att skrivas ut, innan det är klart? Jag vågar inte undersöka den saken.

 

Min fråga: Hur skall jag göra för att effektivt avbryta denna utskrift? :unsure:

Mycket tacksam för hjälp!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag kör själv med en HP C310 och har en HP DV7-6101 dator Jag brukar få upp en ikon i aktivitetsfältet på min dator när skrivaren skriver ut

Får du detta också? I så fall klicka på denna Ikon och sedan Avbryt utskrivningen.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag kör själv med en HP C310 och har en HP DV7-6101 dator Jag brukar få upp en ikon i aktivitetsfältet på min dator när skrivaren skriver ut

Får du detta också? I så fall klicka på denna Ikon och sedan Avbryt utskrivningen.

Tack, Snow, för ditt svar!

Jag har klickat på "Avbryt" och det hjälpte inte.

Jag har också använt "Avsluta" och inte heller det hjälpte.

Jag tycker ju, att det borde räcka med att stänga av datorn och skrivaren för att sedan starta dem igen. Men inte heller det hjälpte!

Jag är verkligen villrådig!

DAL30

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jari Karivainio

Hej!

Stäng av skrivaren och vänta tills utskriftsjobbet ändrar status (på grund av fel).

Ta därefter bort jobbet genom "avbryt". Detta har fungerat för mig på flesta skrivare

även nätverksanslutna.

// Jari

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hej!

Stäng av skrivaren och vänta tills utskriftsjobbet ändrar status (på grund av fel).

Ta därefter bort jobbet genom "avbryt". Detta har fungerat för mig på flesta skrivare

även nätverksanslutna.

// Jari

Tack, Jari Karivainio, för din hjälp!

Jag har gjort ännu ett försök med att stänga av datorn och skrivaren. Jag har stängt av strömmen till de båda apparaterna en stund.

Sedan jag nu startat de båda apparaterna, har jag kollat om skrivaren fortsätter med utskrifterna. Och det verkar den inte att göra.

Kanske har jag nu lyckats avbryta denna utskrift?

DAL30

 

TILLÄGG den 20 jan.:

Det fungerar nu med att utskriften har avbrutits!

DAL30

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.

×
×
  • Skapa nytt...