Just nu i M3-nätverket
Gå till innehåll

Vilket är det bästa gratis antivirusprogrammet?


Linahej

Rekommendera Poster

Det går inte att kora ett visst antivirusprogram till alltid bäst. När man kollar testresultaten som det länkas till i inlägget //eforum.idg.se/topic/223493-rapporter-och-tester/page__view__findpost__p__1112963 så ser man att det varierar mellan olika tester.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

pchb1knowfinder

I de testresultaten som Cecilia länkade till så kommer du att kunna utläsa att Avast,Avg och avira är de bästa bland de betalfria AV `na medans Microsoft security essentials (=MSE) är så dåliga att de numera har blivit utslängda ur testgrupperna .

 

De är helt enkelt för dåliga för att ens få vara med , så BoEriksson som i sitt inlägg tipsade om MSE är en skojare .

 

Akta dig för MSE med andra ord .

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag har de senaste åren kört med Norton Internet Security, men nu börjar jag fundera på att gå över till gratis. En jag pratade med (jobbar på IT-avdelningen i Vårgårda kommun) sa att han tyckte att det fungerade bra med AVG som antivirusprogram och ZonAlarm som brandvägg. Är det ett bra upplägg?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

pchb1knowfinder

Det är en väldigt bra kombo , bland de bästa var för sig och därmed detsamma tillsammans .

Om det är det bästa för dig beror ju på dina skyddsbehov , vilka skydd behöver du = programmens skyddsegenskaper .

 

Ett tips , när du vill få nån sorts betyg/kvalitetskoll på saker så googla sakens fullständiga beteckning och avsluta med ordet review ( = genomgång/undersökning) så kommer det upp en massa sidor som har gjort reviews av varan , då ser du lätt hur bra något är , dess kvaliteter och egenskaper .

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Då är det alltså bättre med AVG (eller annat gratis antivirusprogram) + Comodo Firewall?

Comodo har mer skydd än ZoneAlarm, dock är den något mer komplicerad att använda i stället.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Comodo har mer skydd än ZoneAlarm, dock är den något mer komplicerad att använda i stället.

Det borde inte vara några större problem för mig. Huvudsaken är att det är säkert användargränstitten är en vanesak.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Comodo Internet Security (gratis) dvs samma program för Antivirus och Brandvägg är väl enklare (och mer heltäckande) än 2 olika program för ändamålet...

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Ser att Comodo inte finns med...

 

Båda är ju gratis versioner av dessa IS... :) Det kan ju smälla högt hos en del

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.

×
×
  • Skapa nytt...