Just nu i M3-nätverket
Gå till innehåll

Windows 2k stängs inte av automatiskt


chris

Rekommendera Poster

Har ett problem som består i att Windows 2000 inte stängs ner automatiskt. Detta fungerade utmärkt med Windows 95. Det verkar dock inte troligt att det är någonting som hänger sig vid nerstängningen, då det går alldeles utmärkt att starta om dator. Min dator är av modell "äldre", utrustad med AMD K6 233MHz 192MB SDRAM, TX-chipset. Jag har, så vitt jag vet, den senaste BIOS-uppdateringen.

 

Med tack på förhand!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Menar du att du får stänga av den för hand (dvs att den säger "it's now safe to turn off your computer") eller att inget händer när du väljer 'shutdown'?

 

--

/Weyland

 

2. Everything around us can be represented and understood through numbers.

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

 

 

 

Ja, jag får stänga av den "för hand". När jag först installerade W2k visades aldrig meddelandet "it's now safe to turn off your computer", men efter att ha laddat hem senaste SP'n från Microsoft såg jag det meddelandet.

Jag har dessutom testat att ändra "HKEY_LOCAL_MACHINE\SOFTWARE\Microsoft\Windows NT\CurrentVersion\Windowslogon\PowerdownAfterShutdown" till 1, utan resultat.

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Kör 95'an parallellt och det funkar alldeles utmärkt där. Borde inte vara någon skillnad.

Ska göra en nyinstallation så får vi se vad som händer.

 

 

 

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.

×
×
  • Skapa nytt...