Just nu i M3-nätverket
Gå till innehåll

Låta användare logga in på NT-domän


Super Soul

Rekommendera Poster

Hejsan,

 

Ett litet småproblem för många kanske, men jag är lite kluven över hur jag ska gå tillväga. Det är så att vi har ett existerande Intranät, men det ligger f.n. på en vanlig mapp i ett Novell nätverk. All administration av Intranätet går genom IIS 4.0, och det funkar helt utmärkt att som administratör logga in på NT-domänen från sin egna Win98 burk, problemet är att jag nu vill publicera Intranätet till IIS-servern, och låta användarna accessa det från webbservern (IIS-servern) HUR ska jag gå tillväga på enklast sätt?

 

Endast personer med administrativa rättigheter skall kunna ändra viktiga mappar och filer, men jag vill att alla anställda ska kunna surfa ut på Intranätet, de har i sina host filer i windowsmappar redan IP-numret inskrivet, men när jag försöker logga in på Intranätet på IIS-servern så får jag upp ett användarnamn och lösenordsfält, fastän jag har kryssat i anonymous access!

 

Det jag funderar över är om jag:

 

1. måste skapa en grupp med alla anställdas namn och ge dem endast läsrättigheter samt aktivera NT-domain inloggning på allas maskiner.

 

2. Måste skapa användarna en för en och aktivera deras rättigheter samt göra som i ovanstående

 

Finns det ett annat enklare sätt?

 

Vilket är smidigast?

 

Vore hemskt tacksam för svar! Detta har jag grubblat på i ett tag nu!

 

Hälsningar

 

/Gastón

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.

×
×
  • Skapa nytt...