Just nu i M3-nätverket
Gå till innehåll

vista sp2


HUP151

Rekommendera Poster

i vistan har jag inget lösenord utan när jag startar så går den igång och sen är det bara att köra. om jag nu skulle önska få 3 olika användare var och en med full tillgång till datorn - hur ska jag då göra??

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

I kontrollpanelen ändrar du ditt användarkonto så stt du behöver lösenord för att logga in, skapa sedan de nya användarna. Nästa gång du loggar in kan du välja användare.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

tackar - hittade där mig som administratör och en "gäst" som var inaktiverad. har nu där skapat 2 till administratörkonton - antar att jag får 3 olika val när jag startar datorn i morron och att jag inte får nån fråga efter lösenord... har nu alla 3 "administratörerna" exakt samma åtkomster till datorn? kanske blir en ny tråd men av nån obegriplig anledning har windows-startloggan nere i vänstra hörnet nu hamnat uppe i det högre hörnet och direkt under den loggan ligger 2 program jag haft startade. nere i högra hörnet har de olika funktionerna klocka datum, bluetooth. SHB, Nvidia, Smartdefrag, Internet etc staplat sig uppåt längs högra bildskärmen! tydligen ett fält på ca 2 cm som ligger i högerkanten - jag kommer enbart åt det att dra det till vänster så att det täcker halva skärmen om jag vill och det vill jag inte. hur 17 ska jag få allt att ligga i underkant på skrivbordet som det var tidigare? mycket konstigheter...

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • 2 veckor senare...

tack funkade bra med detta - har du 3 användarkonton som administratör - men är det ingen som vet hur jag ska ska få ikonerna att ligga nere i underkant som tidigare - alltså "start" nere i vänstra hörnet istället för att ha alla i högerkant med "start" längst upp t h.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

post-57552-0-97925800-1359451776_thumb.jpg

 

 

 

För att det skall fungera får inte aktivitetsfältet vara låst.(Högerklick i aktivitetsfält ingen bock framför Lås aktivitetsfältet)

 

LARSAS

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • 2 veckor senare...

betr användarkontona verkar de 2 nya bli som en "ny" dator - t ex saknas många program och ny anslutning måste göras till eposten hos BBB med servrar etc - men - ska det inte gå att importera t ex favoriter från den förste användaren till de 2 nya?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Du skrev inte vilken webbläsare du använder.

Om du använder IE:

Flytta favorit-mappen som ligger i mappen C:\Users\Användarnamn till de andra användarkontona.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.

×
×
  • Skapa nytt...