Just nu i M3-nätverket
Gå till innehåll

Nintendo DS


Carsten

Rekommendera Poster

Har ett R4-kort med en del spel på. MIn son fick ett orginal spel i julklapp som han spelat en del. När han skulle sätta tillbaka R 4-kortet får han ett felmeddelande: An error has occurred. Press and hold the Power button to turn the system off. Please refer to the operations manual for details.

Har provat R 4-kortet i ett annat DS utan problem. Har inte provat att spela orginalspelet i detta DS:et.

 

Har läst på ett annat forum följande:

 

"vill bara berätta att jag fixat problemet grin.gif

 

jag laddade hem en FW-update, startade i GBA läge och uppdaterade, sen startade den i NDS läge åxå."

 

 

Vad menas med detta undrar en "dummies"?

 

Något annat som kan göras åt mitt problem?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

jag laddade hem en FW-update, startade i GBA läge och uppdaterade, sen startade den i NDS läge åxå."

Vad menas med detta undrar en "dummies"?

 

FW-update brukar stå för FirmWare uppdatering. Alltså en uppdatering av systemmjukvaran.

Om man med detta avser mjukvaran i NDS eller R4 vet jag inte och detta bör undersökas noggrant innan man gör något.

 

Starta i GBA är att man startar för att spela GameBoyAdvantage-spel

 

Jag är inte riktigt bekant med vad R4 är, exakt, men om det är, eller snarare om avsikten med frågan här, är att kunna spela andra spel än originalspel så är inte dessa frågor, eller svar, tillåtna här på eforum enligt dess regler.

 

R4-kortet kan ju, om jag förstått rätt, användas bara för att spara sina spel också.

 

HÄR kan man få hjälp, även med DS namnet till trots..

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.

×
×
  • Skapa nytt...