Just nu i M3-nätverket
Gå till innehåll

Samsung clp-315


Carsten

Rekommendera Poster

Har en Samsung CLP-315 som lagt av. Problemmet började med att det inte gick att skriva ut. Efter att jag öppnat luckorna och tagit ut tonerna några gånger råkade jag få med mig behållaren för tonerspill ut också. Den visade sig vara full med spill. Jag tömde behållaren och satte tillbaka den på sin plats. Efter detta kom ett annat problem. Bryter strömmen men efter 2-3 sekunder i uppstarten låser sig skrivaren. Den blir helt enkelt inte färdig med uppstarten. På Samsung hemsida kan man köpa tonerspillbehållare. Någon som vet om detta är en förbrukningsvara. Supporten tyckte att jag skulle prova att köpa en ny behållare. Kan inte se på min behållare varför den inte skulle fungera igen.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Du behöver göra ren "linsen" på spillbehållaren.

 

Jo, man ska egentligen byta den när den är full men snål som man är så tömmer man den..

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Tjena.

 

Jag diskade behållaren med diskmedel, blev som ny. Nu klarade den av uppstarten. Sedan blev det som det var från början. Skrev ut en testsida utan problem. Installerade "Smart Panel" och det visade sig att den svarta tonern är slut. Verkar som att man inte kan skriva ut på skrivaren utan att alla tonerna fungerar. Nu är en ny beställd iallafall. Så snart fungerar den igen.

 

Tack

Carsten

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.

×
×
  • Skapa nytt...