Just nu i M3-nätverket
Gå till innehåll

Segt internet utan VPN-tjänst


drum_man32

Rekommendera Poster

Skaffade Anonine i förra veckan efter att ha gjort misstaget att installera en gratis VPN-tjänst med delade meningar; PrivatizeVPN först. Avinstallerade den och ser inga synliga spår av den, men misstänker att det är nåt fel efter det ändå för innan någon av de här tjänsterna laddade jag ner med mitt Telia 8 mbit i ungefär 600-750 kb/s men nu är det bara ungefär max 350 kb/s och det är UTAN Anonine på/inloggat! Så kan någon spärr på hastigheten ligga kvar på routern från PrivatizeVPN eller nåt eller?

MED Anonine på är jag nere i 150-250 kb/s. :/

 

Och när jag surfar och kör Spotify samtidigt som jag laddar ner något så blir det för tungt, och detta utan att jag är inloggad på Anonine. Aldrig vart något innan VPN-programmen.

 

Någon som har tips eller idé på vad det kan vara, eller om den gamla VPN-tjänsten ligger kvar på nåt sätt?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Gör en reset med Complete Internet Repair, använder det alltid själv vid behov. Det gör att datorn släpper gamla inställningar (cach, DNS, och förnyar internetanslutningen).

 

Installera programmet. Klicka på ClntRep (program) och markera alla utom det sista alternativet (workgroup): Kör!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag provade detta nu men det blev inte snabbare. Säkert bra ändå, så tack!

Vet inte riktigt vad jag kan göra åt saken, väldigt irriterande att det har gått ner med över 50% hastigheten, utan någon VPN-tunnel. :S

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Skaffade Anonine i förra veckan efter att ha gjort misstaget att installera en gratis VPN-tjänst med delade meningar; PrivatizeVPN först. Avinstallerade den och ser inga synliga spår av den, men misstänker att det är nåt fel efter det ändå för innan någon av de här tjänsterna laddade jag ner med mitt Telia 8 mbit i ungefär 600-750 kb/s men nu är det bara ungefär max 350 kb/s och det är UTAN Anonine på/inloggat!

Jag föreslår att du följer anvisningarna i tråden Till dig med virus eller andra skadliga program i datorn, som de andra som också installerade den VPN-tjänsten.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.

×
×
  • Skapa nytt...