Just nu i M3-nätverket
Gå till innehåll

Fel efter säkerhetsuppdatering


mindy

Rekommendera Poster

Hej

Jag har fått ett allvarligt fel efter uppdatering.

Windows XP säkerhetsuppdatering låter sig inte installeras.

Varje gång jag startar datorn efter detta försök till uppdatering så kommer ett felmedd.

Fatal error

Failed to delay load library mscordlib.dll (win32error: 2)

Det fungerar att klicka bort felmedd. och fortsätta använda datorn.

Tacksam för tips eller hjälp...

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hej

Jag har fått ett allvarligt fel efter uppdatering.

Windows XP säkerhetsuppdatering låter sig inte installeras.

 

Varje gång jag startar datorn efter detta försök till uppdatering så kommer ett felmedd.

 

Fatal error

Failed to delay load library mscordlib.dll (win32error: 2)

 

Det fungerar att klicka bort felmedd. och fortsätta använda datorn.

 

Tacksam för tips eller hjälp...

 

Försök med systemåterställning före uppdateringen...Eller prova detta program först länk nedan..registerstädning..

RegCure

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Dåligt att rekommendera en riktig skitsida!!

http://www.mywot.com...ent=contextmenu

 

Seriöst program och seriös sida ;)

http://www.piriform.com/ccleaner

Men snälla du ccleaner tar bort saker som du vill ha kvar och ställer till problem om du är nybörjare ..och den sida jag tipsade om funkar för mig inga problem..:unsure: Lägger väl upp en ny då eftersom du hade anmärkningar...:blink:

 

Cnet download regCure

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Men snälla du ccleaner tar bort saker som du vill ha kvar och ställer till problem om du är nybörjare ..och den sida jag tipsade om funkar för mig inga problem..:unsure: Lägger väl upp en ny då eftersom du hade anmärkningar...:blink:

 

Cnet download regCure

Nja nu är det ju så att sidan är ökänd för att sprida virus o annat skit i sina program,därav det dåliga betyget på WOT

Sen kan man ju se att Regcure har ett ganska uselt betyg på din nya nedladdningssida medans Ccleaner ligger i topp på samma sida så då kan man ju dra vissa slutsatser av detta:

http://download.cnet.com/CCleaner/3000-18512_4-10315544.html

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Eftersom Mscorlib har med .Net Framework att göra kan man ju försöka rätta till felet genom att gå på det i stället för att köra mer eller mindre suspekta registerstädningsprogram, vilka alltid kan tänkas städa för mycket.

 

Mindy:

Vilka .Net Framework finns listade i Kontrollpanelen - Lägg till och ta bort program?

 

Ta fram Windows Update och skriv vilken uppdatering som inte går att installera.

Kolla också uppdateringshistoriken (vänsterkolumnen) och kolla vad som installerades i samband med att felmeddelandet började komma.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Ccleaner är mer än ett registerstädningsprogram!!

Att en installation misslyckas beror ofta på att det ligger rester i tempmapparna eller annat skräp och detta kan enkelt åtgärdas med en filstädning med ccleaner,måste vara ett stort missförstånd att Ccleaner bara gör registerstädningar!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Ccleaner är mer än ett registerstädningsprogram!!

Att en installation misslyckas beror ofta på att det ligger rester i tempmapparna eller annat skräp och detta kan enkelt åtgärdas med en filstädning med ccleaner,måste vara ett stort missförstånd att Ccleaner bara gör registerstädningar!

Ja precis det var dit jag ville komma , om inte användaren ställer in programmet ordentligt eller bekant med vad det gör före scanning så kan filer gå förlorade..det är inte roligt...
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.

×
×
  • Skapa nytt...