Just nu i M3-nätverket
Gå till innehåll

Program för övervakning av nätverkstrafiken?


Dimos

Rekommendera Poster

Hej

Jag har Tele2:s B593 4G Router för upp till 80 Mbit/s, men jag får som max 25 Mbit upp och 8 Mbit ner, vilket är dubbelt så mycket som med Telias ADSL modem jag hade innan, MEN ibland (ganska ofta) sjunker nedladdning till 5-6 Mbit, vilket gör att jag misstänker att någon av mina grannar(?) surfar på mitt nätverk.

FINNS DET NÅGOT BRA PROGRAM FÖR ÖVERVAKNING AV NÄTVERKSTRAFIKEN, med möjlighet att se och eventuellt ta bort/spärra "inkräktaren"?

Jag har Win 7.

Tacksam för tips

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Med största sannolikhet inte några grannar som kör på din förbindelse utan bara lasten på 4G-nätet som varierar kraftigt under dygnet. För att säkerställa loggar du in i routern o sätter en ny nyckel (lösenord). Tycker du det är svårt att hitta på, använd tex http://www.pctools.com/guides/password/?length=8&phonetic=on&alpha=on&mixedcase=on&numeric=on&nosimilar=on&quantity=1&generate=true#password_generator OBS-denna nyckel måste du sedan ange i alla dina klienter som kör trådlöst.

 

Det finns inget program för att enkelt se vad som passerar genom din router. Däremot kan du säkert se ansluta klienter.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Med största sannolikhet inte några grannar som kör på din förbindelse utan bara lasten på 4G-nätet som varierar kraftigt under dygnet. För att säkerställa loggar du in i routern o sätter en ny nyckel (lösenord). Tycker du det är svårt att hitta på, använd tex http://www.pctools.com/guides/password/?length=8&phonetic=on&alpha=on&mixedcase=on&numeric=on&nosimilar=on&quantity=1&generate=true#password_generator OBS-denna nyckel måste du sedan ange i alla dina klienter som kör trådlöst.

 

Det finns inget program för att enkelt se vad som passerar genom din router. Däremot kan du säkert se ansluta klienter.

 

Tack för svaret Joe.

Hur kan jag se anslutna klienter?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Det HÄR programmet tycker jag listar anslutna enheter i samma nätverk bra.

(Jag har Androidversionen)

 

Bra tips. Ofta kan man även logga in i sin router o se vilka klienter som finns.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Bra tips. Ofta kan man även logga in i sin router o se vilka klienter som finns.

Jo precis, men det är inte alltid min Netgear visar alla, ex. Mac-burkarna..

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.

×
×
  • Skapa nytt...