Just nu i M3-nätverket
Gå till innehåll

<Gaming dator>


micheltyson

Rekommendera Poster

tjena gubbs=D! har tänkt att inskaffa en ny gaming dator eftersom den andra är helt värdelös nu i dagslägettongue.gif

 

 

 

lite grejer som ja har tänkt mig:

Intel Core i5 3570K 3,4Ghz( kommer nog att överklocka den upp mot en 4,4>4,7 ghz nånstans där) så vad tror ni angående kyllning? kommer de funka bra med chassit ja valde den har 5 fläktar i sig, om de skulle vara några problem med de så skulle ja ju kunna köpa till ett Noctua för extra kyllning

MSI GeForce GTX 660Ti 2048MB OC ( lite tveksam om man inte ska välja AMD istället pga tänker lira BF3..) men annars hört att mycket bra kort till överklockning

ASRock Z77 EXTREME4, ATX eller MSI Z77A-GD65 ATX om ni har något annat så skriv gärna och lite varförtongue.gif eller om ni tycker något av dom alternativen är bra=)

Crucial Ballistix Tactical Tracer 8GB DDR3 PC-14900 1866MHz [mest för att de är bling blink]

Zalman Z11 Plus Svart (eftersom de är 5 medföljande fläktar så kommer de nog att passa bra till överklockning, och väldigt snygg design)

XFX Core Edition 550W 80+ Bronze ( någon kille sa till mig att de räcker gott o väll med 550w men frågan är ju den om de räcker när man ska överklocka osv? ja menar de tar väll mer ström/watt om man ska överklocka eftersom den får jobba mer?

 

här är ungefär av vad ja tänker köpa och budget https://www.inet.se/kundvagn/visa/2814712/datorn tänkte mig ungefär runt en 7000-8000 kronor eventuellt några lappar till 500 max

 

 

skriv gärna va ni tycker gubbar all hjälp uppskattas! o kom gärna med egna förslag=)!

 

Hade gött !

 

/Michel

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Tycker att du ska satsa på ett 700w nätaggregat modulärt...Sedan kylningen till CPU (Core I5 3570K) där valde jag Cooler Master Hyper 212 EVO, tyst o kyler bra men stor. Sedan så använder jag i dagsläget ATI Powercolor 6870 som grafikkort har inga problem med spel i dagsläget BF3 m.m, Chassit jag valde var ett Fractal Design underbar platskänsla och kabelgömma.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.

×
×
  • Skapa nytt...