Just nu i M3-nätverket
Gå till innehåll

Utestängd från webbplats ?


Kalle Dator1

Rekommendera Poster

Kalle Dator1

Hej !

 

Till för något år sedan var jag medlem i en webcam-site som heter ww.com ! Men eftersom jag inte hade tid att vara där så mycket och då medlemskapet inte heller gav så mycket, avslutade jag det.

Nu i december fick jag plötsligt lust att hoppa med en släng igen, så jag kopplade upp mig mot siten, skaffade en ny identitet och inget märkvärdigt med det. Jag var en ny medlem med användarnamn och lösenord.

 

Någon vecka senare ville jag åter gå in och kika lite, men då lyckades inte uppkopplingen, utan det blev time out. Efter flera försök, även nu i januari, har det varit likadant. Tänkte då att de kanske har lagt ned sin server tillfälligt för uppdatering, eller att det är något fel.

Hade idag telefonkontakt med en bekant, som jag vet också är medlem på ww.com, och bad honom kolla. Han hade heller inte varit in där på ett bra tag, men han kunde minsann koppla upp sig direkt och logga in på sin identitet.

Man kan nästan tro att man har blivit portad på siten ifråga, men jag har aldrig haft några kontroverser med dem, varken förr eller senare.

 

Kan det vara någonting i min router som spärrar, och i så fall vad ? För det är samma sak med vilken som av mina datorer i samma hemmanätverk.

 

Det viktiga är inte att jag kommer in på just den webbplatsen, utan det som oroar mig är att det kanske kan bli någon annan och väsentligare webbplats som plötsligt är onåbar. Jag har inte ändrat några parametrar under den ovannämnda tiden, som skulle kunna spärra en viss ip-adress...

 

Tillägg:

Jag har nu kontrollerat min router.

Där finns inga blockeringar mot en specifik site.

Jag har dessutom pingat ww.com (IP-nr 62.129.133.242) direkt från routern, och den kan inte få kontakt med sajten, så det har ingenting med någon enskild dator i näterket att göra !

 

Inga problem med att få kontakt med vilken annan sajt som helst, så det måste vara någonting hos ww.com som spärrar min IP-adress (83.189.190.1). Jag förstår inte varför, och kan inte heller ta reda på det, eftersom jag inte kommer fram !

 

Hälsningar

 

/Kalle

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag har varit med om att samma mailadress inte kan användas två gånger. Trots att min tidigare inloggning gått ut.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Utdrag ur reglerna, om du nu skulle ha råkat bryta mot någon av dem:

- Clean chat means CLEAN CHAT

- No wanking

- No crotch shots

- No minors in ANY sexual or erotically charged way* (See Note, Bottom of This Page)

- Don't tell others what to do (No Directing)

- Don't try to get others to break the rules

- Nothing that is Illegal in your local jurisdiction

- No adult content on child-safe cams

- no prying or trying to get peoples private info

 

Failure to observe these rules will get you booted immediately.

http://ww.com/adult
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Kalle Dator1

Hej Cecilia !

 

Tack för utdraget, som du bussigt nog tog reda på !

 

Som jag skrev i min inledning av tråden, så avslutade jag mitt gamla medlemskap för något år sedan. Dock inte p g a någon "abuse" från min sida, mer med anledning av tidsbrist att hinna vara på sajten.

 

Andra skäl var, att jag hade min webbkamera länkad till ww.com, och den visade då, och visar nu, min utsikt från 11:e våningen.

Flera gånger skröt jag om min webbkamera för vänner (och väninnor) och skickade länken till dem från min användar-ID på ww.com. Det blev dock något pinsamt när en och annan av dem - inklusive en grannes syster i Italien - plötsligt fick en naken man, komplett med styrspak, i blickfånget i stället för min utsikt ut över Mälaren.... Kanske p g a något fel i iinloggningen (?)

Då beslöt jag mig för att avveckla webbkameran där, sedermera även mitt medlemskap. I stället jobbade jag på att länka webbkameran direkt till min hemsida - med god hjälp av duktiga medarbetare på IDG EForum !

 

När jag nu för någon månad sedan tyckte att det kunde vara intressant att återse ww.com och vilka eventuella förändringar som skett, och surfade in på sajten, var det inga som helst problem att komma in.

Jag skapade en ny identitet och ett nytt användarnamn, kikade runt en stund och loggade av igen.

Som jag skrev tidigare så har jag sedan dess försökt att åter surfa in på ww.com, men då går det alltså inte. Jag kommer alltså inte ens fram till sajten, mycket mindre kan logga in...

 

Jag antar att det inte hjälper att jag försäkrar dig, Cecilia, att jag inte har brutit mot några av de uppräknade reglerna, eller ev. andra. Det öppnar ju inga dörrar på ww.com !

Jag tror att det har skett något misstag och sammanblandning.

Men herregud, man ska väl ändå åtminstone kunna komma fram, för att sedan som ev. fuling kanske vägras att logga in. Men här är sajten helt avstängd !

Jag begriper ingenting !

 

Men tack för hjälpen så här långt !

 

Med vänlig hälsning

 

/Kalle

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

WinGuider.se

Det du bör göra är att söka i din profilmapp efter en .txt-fil som innehåller textsträngen: ww.com

 

och som ligger under en mapp vid namn Cookies..

 

Flytta då bort den filen till en annan plats. t.ex. en temp-mapp.

 

 

Det kan nämligen vara så att du har kvar en cookie med din gamla inloggning, och att webbläsaren försöker använda dito inloggning 1:t.

 

Av förklarliga skäl går ju inte det så bra! :)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Från en av deras andra sidor:

WW.com is operated by:

 

Camarades BV

Kromme Spieringweg 457

Vijfhuizen

The Netherlands

 

Telephone number: + 31 (0)251 - 362041

 

support@ww.com

Om du vill pröva med att mejla dem.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Kalle Dator1

Det du bör göra är att söka i din profilmapp efter en .txt-fil som innehåller textsträngen: ww.com

 

och som ligger under en mapp vid namn Cookies..

 

Flytta då bort den filen till en annan plats. t.ex. en temp-mapp.

 

 

Det kan nämligen vara så att du har kvar en cookie med din gamla inloggning, och att webbläsaren försöker använda dito inloggning 1:t.

 

Av förklarliga skäl går ju inte det så bra! :)

 

 

Som jag skrev senast, så försökte jag pinga IP-numret på ww.com, men med lika klent resultat. Det har alltså ingen bäring till någon av datorerna i mitt hemmanätverk, eller en fil i någon av dem...

 

/Kalle

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Kalle Dator1

Tack igen, Cecilia !

 

Du är en pärla, men det vet du väl om..

 

Precis vad jag behövde, men inte kunde nå !

 

Jag ska ta och författa ett mail till dem och se om det kan hjälpa !

 

Det här blev större än jag trodde, men för principens skull....

 

Hälsnngar

 

/Kalle

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Kalle Dator1

Cecilia !

 

Det var ww.com som hade spärrat IP-numret, då detta tydligen hade använts av en "not so nice person" tidigare - hur det nu skulle ha gått till.

Det är klart att när man har en dynamisk IP, kanske det förr eller senare inträffar att man erhåller ett tidigare använt, och om då en site sparar och blockerar vissa så kanske det blir så här.

 

Den som svarade på mitt mail hade nu återställt så att jag i första hand kunde länka och sedan logga in på min nyöppnade användar-ID ! Han skrev också att det möjligen kan trigga likadant igen, men att jag då skulle återkomma.

 

Tack för all hjälp ! Ha en bra dag !

 

/Kalle

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Tack själv för poäng! :)

 

Ja, sådant kan ju uppstå med dynamiska IP-adresser. Även om jag inte kan påminna mig att jag sett detta problem tidigare i Eforum, men fall när folk plötsligt har upplevt det som att deras IP-adress har blivit bombad med förfrågningar och då har den tidigare innehavaren av IP-adressen troligen haft en torrent-plats som många försökt ansluta till.

 

Ha det bra!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.

×
×
  • Skapa nytt...