Just nu i M3-nätverket
Gå till innehåll

Installationen av Win8 misslyckades i XP


Teknikfreek

Rekommendera Poster

Har försökt att uppgradera stationär XP maskin till Windows 8 men får hela tiden dialogrutan "Installationen av Windows 8 misslyckades" efter att den kört hela installationen och den ska starta om automatiskt ("Datorn startas straxt om" visas i bakgrunden men det händer inget). Klickar jag på OK i dialogrutan stängs installationen och visas XP's skrivbord direkt. Inga meddelanden som talar om vad det är som gått fel.

Kör installationen från köpt DVD skiva, admin rättigheter i profilen, har stängt av alla öppna program inklusive antivirus och det spelar ingen roll om jag väljer att spara personliga filer eller total ominstallation. Installationen misslyckas efter full installation oavsett hur jag gör.

 

Vad kan det vara som gör att det inte funkar? Finns det någon log fil som kan ge ledtrådar?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Har kört uppgraderingsassistenten och det ska funka fint med Windows 8 så det är inte problemet. Kör två diskar i RAID och funderar på om det kan ge problem med uppgraderingen...även när jag väljer att inte spara något från XP installationen? Vad händer t.ex. med disk2 under uppgraderingen? Fortfarande RAID eller...?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.

×
×
  • Skapa nytt...