Just nu i M3-nätverket
Gå till innehåll

Värt att skaffa w8?


Jocke9109

Rekommendera Poster

Tjo, kör nu w7 och är mycket nöjd med det och nu så undrar jag om det är värt att uppgradera till w8 eller bör man behålla w7?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Folk har helt klart olika åsikt om Windows 8, och det är ju svårt för någon annan att veta vilket åsiktsläger du kommer att hamna i. Några trådar med olika åsikter:

//eforum.idg.se/topic/338574-windows-8-varfor-metro-ok-tycker-jag-nu-efter-nagra-dagar/

//eforum.idg.se/topic/339465-windows-8-onodigt/

//eforum.idg.se/topic/339196-windows-8-inkompatibelt-skrap/

//eforum.idg.se/topic/338960-windows-8-och-jag/

//eforum.idg.se/topic/338541-windows-8-informationssidor/

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Både jag och min dotter skaffade W8 men har gått tillbaka till W7 min dotter hade WXP men den historien finns på en annan tråd men hon köpte ny dator med W7. Hon utryckte speciellt att hon inte ville ha W8. Hon har dessutom en kompis som spelar spel på Internet med en kille i England och han dömer också ut W8 Jodå han har prövat det men gått tillbaka till W7. Så spara du pengarna och lägg dem på ngt roligare. W8 passar nog bra på en handdator men inte på en PC.

 

Jag har köpt W8 men laddade ner det på skrivbordet och brände det till en CD och öppnade aldrig programmet när jag såg vilket strul det var med det.

 

Nej W7 är toppen men W8 är uruselt enligt min mening Varför slumpar annars Microsoft bort det för en struntsumma när W7 t.ex kostar ca.1000-

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Flyfisherman

Tjo, kör nu w7 och är mycket nöjd med det och nu så undrar jag om det är värt att uppgradera till w8 eller bör man behålla w7?

Hej,

Förutom olika personliga preferenser och vad man tycker om, så kan det i vissa fall finnas program och drivrutiner till externa enheter som man har som i vissa fall inte fungerar så bra med Windows 8.

 

Det bästa är att först ta reda på om din dator och anslutna enheter etc, klarar Windows 8 genom att köra Uppgraderingsassistenten: http://windows.micro...de-to-windows-8

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Tack för era synpunkter. Jag är och kommer bli ett w7 fann. Har inga problem med w7 förutom att mattematik processorn vägrar att fungera.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Grundprincipen för mig är att inte överväga uppgradering förrän behovet uppstår. Det finns visserligen alltid ett par smarta lösningar med varje ny windowsversion, men också en massa irriterande ändringar (inte sällan till det sämre) för sakens skull. Bara en sådan sak att ta bort startknappen, som rätt konfigurerad var den otvivelaktigt snabbaste och enklaste vägen (två snabba knapptryck på tangentbordet) att starta de vanligaste programmen. Köpte en ny dator som inte fanns att få med anat än w8, och efter många svordomar så har jag fått den att nästan fungera som w7. Jag bedömer att w8 på en desktop-dator än idag har många fler minus än plus jämfört med w7

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

En anledning till att inte uppgradera till W8 är att Microsoft framåt kommer att släppa nya varianter av Windows betydligt oftare än tidigare, omkring ett år mellan släppen. Nästa Windowsutgåva Windows Blue kommer t.ex att släppas om ca ett år.

 

En annan anledning till att vänta med uppgradering är att Microsoft antagligen inte själva tycker att W8 är så bra. Nu ger dem nästan bort W8 gratis jämfört med de priser på OP som de haft tidigare.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Har också hört det där att de ska släppa ett nytt vart år. Vad vet du om Windows blue?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Har också hört det där att de ska släppa ett nytt vart år. Vad vet du om Windows blue?

Absolut ingenting men det ska bli intressant och se om det dyker upp någon form av startknapp igen från Microsoft.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • 2 veckor senare...

Det finns bara rykten än så länge men visst kan man läsa dem ändå:

http://www.theverge....update-low-cost november

http://www.extremete...ersion-of-metro december

http://www.neowin.ne...on-windows-blue december

 

Mycket intressant!

 

Vad gäller ursprungsfrågan så tillhör ju jag de som själv ifrågasatte det nya gränssnittet men jag vill absolut inte gå tillbaka till Win 7 nu, nä aldrig i livet! Det handlar ju mycket om personliga preferenser och hur man använder sin dator. Jag har dubbla skärmar och det fungerar så bra med det jag sysslar med. Desktopläget på den ena skärmen med t ex. Wimp eller WMP i helskärm och det nya granssnittet på den andra skärmen. Apparna som kan fästas till höger eller vänster på skärmen och ha 3/4 delar kvar till huvudfönstret med webläsaren är ju coolt tycker jag! :)

 

Lite nördigt jag vet men även vi får ju komma till tals. Innan jag köpte ett nytt grafikkort för att även kunna köra min 42" tv som tredje skärm var jag dock skeptisk till Win 8 för i Win 7 fungerade det utmärkt med de grafikkorten jag hade men i Win 8 fungerade det helt enkelt inte med ATI-grafik på moderkortet och ett annat ATI i Pci-expressen. Det var något skit med hur Win 8 renderar grafiken, open GL eller vad det nu var. Nu har jag Nvidia i Pcin och nu samsas det bra med det inbyggda grafikkortet.

 

Vad gäller priset på 279 kr för ett nytt operativsystem så ser jag inga som helst problem med det. Piratkopior med allt vad det innebär är nu ett minne blott.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.

×
×
  • Skapa nytt...