Just nu i M3-nätverket
Gå till innehåll

Sony Vaio utan ljud


jerkersson

Rekommendera Poster

En bärbar utan ljud är ju inget roligt så jag behöver hjälp!. Datorn är en Sony Vaio VGN-FS295VP, (lite äldre) men den går kanon

 

med Win 8 förutom då att ljudet försvann. Jag har högtalarikon och den visar " Digitalt ljud (S/PDIF):100% men något ljud finns inte.

 

Jag har kollat på Sony Vaio´s hemsida över drivrutiner och det finns såna från Win XP men de fungerar ju inte (fel format), vad gör jag?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

post-57552-0-99811600-1357316988_thumb.png

 

Om du högerklickar på ikonen och väljer uppspelningsenheter bör du få upp en panel som den här.

 

Högerklicka i den och markera så den visar även inaktiverade enheter.

Om du hittar högtalare så markera den och välj som standardenhet.

 

Om det ej fungerar,troligt) så har du nog utropstecken i enhetshanteraren.(Sök --- Inställningar---Enhetsh).Då får man försöka hitta senare drivrutiner med hjälp av ljudkortets beteckning.

 

LARSAS

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Tack för snabbt svar!, jag har följt din guide och det fanns inga ljudenheter installerade så i morgon ska jag försöka lokalisera ljudkortet.

 

Tack för hjälpen så länge!! / Jerkersson

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hallå igen!

 

Nu har jag hämtat drivrutiner och försökt installera dem, allt går som det ska till sista delen av installationen

 

då datorn (eller Windows) rättare sagt meddelar att ett problem uppstått och måste startas om. Jag misstänker att

 

det blivit något fel på ljudkortet men vet ej, är det någon idé att byta och går det att få tag i? / Jerkersson

 

PS. Tack för hjälpen, bra guider gör det enkelt! ds

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.

×
×
  • Skapa nytt...