Just nu i M3-nätverket
Jump to content

Tips på bra USB-nätverkskort någon?

Tobbehitman

Recommended Posts

Tja!

Behöver bli av med den långa fasta kabeln och är på jakt efter ett USB-nätverkskort att sätta i ryggen på burken. Hade ett trådlöst fast i burken tidigare men det var kass så nu kör jag på fast lina. Har 100Gbit bredband på lina in men routern är gammal (ska dock uppdateras).

Tips på bra USB-nätverkskort? Storleken inget bekymmer.

Kanske D-link DWA 140 eller 160?!

(Tar gärna även emot tips på bra router.)

Om du ska köpa trådlösa prylar så leta efter hårdvara som stödjer den nya standarden ac som enligt specen ska vara bra mycket snabbare än de som stödjer n(den gamla standarden). Ska du ha dlink så heter detta nätverkskort DWA-182.

Om du ska köpa trådlösa prylar så leta efter hårdvara som stödjer den nya standarden ac som enligt specen ska vara bra mycket snabbare än de som stödjer n(den gamla standarden). Ska du ha dlink så heter detta nätverkskort DWA-182.

Har kikat lite på detta. Men ev anser jag detta ngt overkill då jag bara har 100 Mbps idag och förmodligen ett tag framöver. Ett sådant kort kostar ca 650:- (förutom routern såklart) medans ett DWA-140 kostar under 200:- och blir ändå ingen direkt flaskhals i mitt nuvarande nätverk.

Archived

This topic is now archived and is closed to further replies.

• Create New...