Just nu i M3-nätverket
Gå till innehåll

Dessa fantastiska telefonsupporter...


rolfr

Rekommendera Poster

... som är en bra avlastning för företagen, gör mig ofta förbaskad. Vi konsumenter har inte ett skvatt att säga till om och vi får snällt sitta med mössan i handen och bara v ä n t a ! Det har hänt mig åtskilliga gånger att efter en lång väntan får jag svaret att jag inte skulle tala med just den personen jag kom fram till utan någon helt annan. På en annan avdelning. Och för vilken inte ens det valalternativet gavs i starten. Och därefter en ny lång telefonkö-väntan, när de är hyggliga att koppla mig vidare.

 

Nu tvingades jag in i deras system idag igen. I förra vecka skulle jag betala en faktura till Loopia och kom in på deras sida för att betala med Visakortet. Allt blev registrerat men sedan blev det tvärstopp när bekräftelsen skulle komma upp. Det blev att sidan inte kunde visas. Ni känner säkert igen det. Men efter en kort stund fick jag upp en sida från dem som berättade att något hade gått fel, men att inga pengar var dragna. Ok, då får jag väl betala via Bankgiro istället tänkte jag och gjorde det. Allt frid och fröjd.

 

Men så idag såg jag att pengarna visst det var dragna från Visakortet. Så jag ringde till Loopia och satt rätt länge och väntade på min tur. Jag hade då nummer 5 i turordningen när alternativet gavs att de kunde ringa upp mig. Lät det bli så. Men efter att ha väntat ytterligare 20 minuter och ingen ringde, det var ju bara 4 före i en faktura/ekonomi-kö så jag antog att det inte fungerade. Ringde upp igen och fick nr 3 i kön. Efter en stund var jag nere på plats 2. Där satt jag med samma kölapp i yttrligare 15 minuter, innan jag lät dem ringa upp mig. Ok, sedan tog det faktiskt inte mer än 5 minuter innan en på ekonomi avdelningen ringde tillbaka. Han ser att det gått in dubbel betalning och vill låta pengarna stå kvar som tillgodo. Jag vill hellre ha tillbaka dem på mitt konto eftersom det tar ett helt år innan jag skall betala på det kontot nästa gång. Då säger han att han inte kan återbetala, utan det måste någon annan på hans ekonomi avdelning göra och då måste jag skriva till dem också..

 

Tjusigt! Fina system de har! Allt för att underlätta för dem själva! Vi kunder får allt besväret! - Visst jag kunde skriva från början, men jag valde att inte göra det och hellre tala med en människa istället, ifall det skulle vara något strul och följdfrågor. Men problemet är kanske bara mitt, då jag är så gammal, att jag vet, att förut kunde man reda ut saker om man talade med en annan medmänniska. Tycker lite synd att den förmågan skall falla i glömska, när nu dagens yngre människor växer upp i detta samhälle och bara känner till dessa opersonliga och för företagen s.k. rationella metoder.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.

×
×
  • Skapa nytt...