Just nu i M3-nätverket
Gå till innehåll

Val av bärbar dator


tobson

Rekommendera Poster

Efter många år har jag tänkt att byta bärbar dator, den HP jag kör på börjar ge upp.

Har varit inne på prisjakt och gjort lite filtreringar, dock är jag osäker på exempel vad som är ett bra grafikkort.

 

För det mesta spelar jag inga avancerade spel alls, utan surfar, ser film, lyssnar musik, fixar med bilder etc.

 

Finns det någon snäll själ där ute som vill hjälpa mig hitta en bra bärbar dator till ett vettigt pris? ("mycket-dator-för-pengarna")

 

Några krav jag har:

-Max 6-7000SEK

-Minst 16tums skärm (iaf så man kan ha som ett normalt tangentbord, med siffror till höger)

-Bra upplösning

-Bluetooth

-Arbeta snabbt, behöver nog minst 4-6 gb ram?

-En USB 3.0 minst, minst 3 usb totalt

-minst 300gb hårddisk

-Grafikkort kan jag inget om, men ingen sk*t iaf. (Dedikerat minne vet ja ej vad de betyder)

-EJ HP!

 

Hoppas någon kan tipsa mig om några stycken val, vad som är bra med dem etc?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Alla datortillverkare gör bra och dåliga datorer.

 

Bra grafikkort behöver man till spel, men du skrev ju att du inte spelar. Dedikerat minne betyder att det finns RAM-minne som är reserverat för grafikkortet i stället för att grafikkortet använder en del av det vanliga RAM-minnet. Med tanke på vad du ska använda datorn till tycker jag inte att det är nödvändigt med dedikerat minne eller något bättre grafikkort. Jag ägnar mig inte åt bildredigering men det skulle nog gå bra det också med min Intel i3-processor där jag använder den inbyggda grafiken.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Fujitsu-datorn är väldigt mycket dator för pengarna, men som jag ser det överdrivet bra för det du vill göra. Cdon måste ha fått till ett väldigt bra avtal med Fujitsu för de har väldigt bra priser på Fujitsu-datorer i allmänhet.

 

Är du beredd att gå över till Windows 8? Det är en tröskel att komma över.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.

×
×
  • Skapa nytt...