Just nu i M3-nätverket
Gå till innehåll

Hur reparera registret? Helt fast!


Lighthouse

Rekommendera Poster

Hej alla och Gott nytt år!

 

Har installerat Windows 8 på en XP dator och allt fungerade bra tills jag var dum och ändrade ett användarnamn i registret.

Efter det loggas jag bara in med en temporär profil och hela datorn är i princip obrukbar.

 

Jag köpte en elektronisk nerladddning och jag testade /hoppades kunna ladda ner programmet igen och göra en RESET av allt och börja om från början, men det sa den att det inte gick.

Så jag är fast!

 

På dom video Youtube visar så visar den alternativ (advanced reset) som jag inte kommer åt.

 

Så mina frågor är i hur jag kan reparera registret så det blir default igen?

Har letat efter program utan att hitta något som fungerar för Windows 8!

 

Eller - hur kan jag göra en total ominstallation med en elektronisk download - går det ens?

 

Förslag på annars på hur jag ska få Windows 8 att fungera igen!?

 

Tack!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

post-57552-0-61103200-1357035170_thumb.jpg

 

I bekräftelsemailet skall det finnas en länk .Med den exe filen på några MB ,som länken leder till ,kan du på en annan dator få möjlighet att ladda ner Win 8 pro igen och då få möjlIghet att enbart skapa media DVD eller USB .Observera att datorn som du laddar ned på styr om du hämtar 32 eller 64 bits operativ.

 

LARSAS

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Tack för svar!

 

Nej, via den länken går det inte. Man kommer en bit in i installationen bara, sedan efterfrågas licensnyckeln.

Och när man skriver in den (igen) så står det att man redan uppgraderat!

 

Hittade till slut hur man gör en totalt återställning och jag fick börja om från början med hela Windows 8, men det var det värt.

Har nu också gjort en systemåterställningsskiva och kopierat till en extern hårddisk, så jag är garderad till om det krånglar igen.

 

Personligen ångrar jag mycket att jag valde W8 före W7 vid uppgraderingen från XP, maken till krångligt OS har jag sällan sett.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.

×
×
  • Skapa nytt...