Just nu i M3-nätverket
Gå till innehåll

Inloggningsproblem till skrivbordet


Benna

Rekommendera Poster

Hej, ett nytt problem som uppstår är när jag försöker starta datan och logga in, när jag väl skriver in mitt lösenord och trycker enter så loggas jag inte in, den fryser helt och windows 7 markeringladdningbubbla är mitt på skärmen och inget händer.

 

Lösning, efter cirka 3 omstarter så funkar det att logga in..

 

Vad kan problemet vara?

 

Tack på förhand //Benna

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Använd Systemfilsgranskaren (SFC.exe) för att avgöra vilken fil som orsakar problemet och därefter ersätta filen.

Detta gör du så här:

 

Öppna en kommandotolk. Genom att klicka på Start, Alla program, Tillbehör, högerklicka på Kommandotolkenoch klicka sedan på Kör som administratör. Om du ombeds ange ett administratörslösenord eller en bekräftelse skriver du lösenordet eller klickar på Tillåt.

 

Skriv följande kommando vid kommandotolken, och tryck på RETUR: sfc/scannow

 

Kommandot sfc/scannow kontrollerar alla skyddade systemfiler och felaktiga versioner ersätts med rätt Microsoft-versioner.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Använd Systemfilsgranskaren (SFC.exe) för att avgöra vilken fil som orsakar problemet och därefter ersätta filen.

Detta gör du så här:

 

Öppna en kommandotolk. Genom att klicka på Start, Alla program, Tillbehör, högerklicka på Kommandotolkenoch klicka sedan på Kör som administratör. Om du ombeds ange ett administratörslösenord eller en bekräftelse skriver du lösenordet eller klickar på Tillåt.

 

Skriv följande kommando vid kommandotolken, och tryck på RETUR: sfc/scannow

 

Kommandot sfc/scannow kontrollerar alla skyddade systemfiler och felaktiga versioner ersätts med rätt Microsoft-versioner.

Gjorde detta; resultatet blev "inga integritetsbrott hittades."

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hur gammal är din Windows 7 installation och hur gammal är datorn?

 

Prova använda CHKDSK på alla interna hårddiskar och paritioner - du får boota om datorn för att kolla systemdisken (C:)

 

Defragmentera sedan hårddisken - viktigast systemdisken

Datorn är cirka 8 månader gammal, samma med windows 7 home edition..

 

Får göra det du sa, återkommer direkt efter.

 

 

Gjort, fortfarande samma problem.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Radera kontot och gör om ett på nytt ?

 

Löser det hela ...tror jag .

Ehm, nja det skulle bli väldigt råddigt... vill helst ha kvar mitt konto så hoppas på att någon kunnig kan hjäla mig med detta :)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

I detta läge skulle jag köra denna ominstallation

 

Du skulle ju kunna skapa ett nytt kto spara alla egna filer från det gamla kto - radera - skapa sedan igen det med samma namn...

First, you need access to a standard Win7 installation DVD.

Har ej jag fick med windows 7 på köpet.

 

Och att skapa nytt konto, kan jag överföra alla mina inställningar osv till det nya utan att det blir några problem?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.

×
×
  • Skapa nytt...