Just nu i M3-nätverket
Gå till innehåll

Tjänster som vägrar att starta


Jiger

Rekommendera Poster

Följande två tjänster vägrar att starta på min maskin:

 

Remote Access Connection Manager med felmeddelandet 193:0xc1. I loggboken framgår att: Remote Access Connection Manager är inte ett giltigt Win32-program.

Remote Access Auto Connection Manager med felmeddelandet: 1068, det går inte att starta den överordnade tjänsten eller gruppen.

Jag tror jag har sett att den sista tjänsten beror av WAS, en tjänst som ö h t inte finns på min maskin.

 

Jag kör xp sp3 med alla uppdateringar.

 

Några förslag mottas mycket tacksamt!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Efter utfört jobb lämnade Sfc /Scannow utan någon som helst kommentar - ett hälsotecken så vitt jag förstår. Jag körde Windows Update för säkerhets skull, men inga nya uppdateringar fanns att hämta där.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Efter att jag kört Sfc /Scannow utan några tecken på reparation av systemfiler etc, visade det sig att bägge tjänsterna plötsligen kunde köras både manuellt och automatiskt! (Så XP Repair är därmed inte aktuellt.)

Detta löste emellertid inte mitt grundproblem, som handlar om att jag använder PCAV (Panda Cloud Antivirus) och att jag tycker att systemet startar långsamt med detta program (6-8 min extra). Då såg jag att PCAV kräver att tjänsten Remote Access Auto Connection Manager skall vara automatiskt startad. Även om den är det nu tar det ungefär lika lång tid att starta upp hela systemet, så grundproblemet kvarstår, men det presenterade problemet är löst.

 

Stoort tack för tipset med Sfc /Scannow!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.

×
×
  • Skapa nytt...