Just nu i M3-nätverket
Gå till innehåll
hasseklas

Felmeddelande "no signal" vid uppgradering av ram minne

Rekommendera Poster

Hej ni som är datorkunniga, jag tänkte uppgradera min dator med lite mer ram-minne

Mitt moderkort är av modell Asus M4N68T-M, mitt os är win 7 home premium 64-bit. Jag har 2 st minneskortplatser, för närvarande så sitter det i slot 1: 1gb Kingston ddr3 (667mhz), slot 2: 2gb Kingston ddr3 (667mhz). Voltage är 1.5 V

Jag gick in på en internetbutik och gjorde en sökning om vilka minnen som var kompatibla med mitt system och fick upp följande: Kingston ValueR. DDR3 1333MHz 4GB, CL9

http://www.komplett.se/k/search.aspx...MHz+4GB%2C+CL9

Jag beställde dessa, satte in en 4gb sticka i vardera slot, men när jag sätter in dom i datorn så vägrar datorn att starta hur jag än gör, jag får bara "no signal" på skärmen, vad gör jag för fel?

Har även prövat med andra skärmar och bytte minnena mellan de två slotarna

Dela detta inlägg

Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Ok, en dum fråga kanske, men vilket av alla dessa alternativ ska jag uppdatera? Och är det inte riskfyllt att uppdatera BIOS för en lekman som mig, om något går fel kanske jag inte får igång datorn igen?

Dela detta inlägg

Länk till inlägg
Ok, en dum fråga kanske, men vilket av alla dessa alternativ ska jag uppdatera?

Man tar alltid den senaste versionen av bios. I ditt fall "Version 1301".

Och är det inte riskfyllt att uppdatera BIOS för en lekman som mig, om något går

fel kanske jag inte får igång datorn igen?

Ditt moderkort stöder "CrashFree BIOS 3". Det betyder att du kan återställa bios med hjälp av ett Usb-minne om du har otur och misslyckas med uppdateringen av bios.

NordicOne länkar till M4N68T-M LE. Du skriver att du har M4N68T-M. Använd denna länk om du har M4N68T-M.

Mvh Thomas

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Vad heter processorn (enligt specen är max hastighet för minnen 1066 för 100 och 200 seriens processorer) Finns även andra skäl för att känna till vilken . .

Fungerar datorn fortfarande med gamla minnena.

Säker på att nya minnena är ordentligt nedtryckta i listen.

Beaktat risken för skador av statisk elektricitet

LARSAS

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Skapa ett nytt konto på vårt forum. Det är lätt!

Registrera ett nytt konto

Logga in

Redan medlem? Logga in här.

Logga in nu

• Skapa nytt...