Just nu i M3-nätverket
Gå till innehåll

Windows Defender


gallstax

Rekommendera Poster

När jag klickar på ikonen för start, får jag upp en ruta. Fel i programutforskaren, och sedan en ruta, Det gick inte att läsa in vyn.

Har aldrig varit med om detta?

Vad göra?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Ja det låter som ett dumt förslag > men stäng av datorn helt > vänta i minst 10 sek. > starta upp datorn.

 

Om det fortfarande är problem > klicka Start (längst ned till vänster) > skriv i sökfältet 'åter '> i listan som kommer upp klicka på 'Återställning' > Klicka på 'Öppna systemåterställning' och kör detta.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

NordicOne

Jag försökte, men när jag körde dos-promten fick jag till svar att jag inte var administratör...

Jag har ju bara ett konto, då måste jag vara administratör, eller hur?

 

Flyfisherman

Datorn har varit avstängd en hel natt, med samma resultat.

Har försökt köra systemåterställning också, men när det är klart får jag upp en ruta, som säger att systemåterställning inte kunde göras p g a ett okänt fel.

Försökte med tre olika datum.

 

Kan det vara någon idé att installera om Windows Defender?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Av säkerhetsskäl har man inte full behörighet även när man är inloggad på ett admin-konto. För att få det behöver man starta Kommandotolken genom att högerklicka på den och välja "Kör som administratör".

 

Pröva med systemåterställning i felsäkert läge (tryck F8 upprepade gånger under uppstarten och välj felsäkert läge i menyn) då.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hmmm...

 

Nu har jag startat datorn i felsäkert läge och därefter försökt göra en systemåterstart.

Det händer dessvärre ingenting.

Försöker jag stara igen, får jag ett meddelande att programmet redan körs???

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Vad har du för antivirusprogram installerat?

Många sådana stänger av Defender för att det finns risk för att antivirusprogrammet och Defender krockar.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Flyfisherman

Hej,

Jag tolkar ditt problem som detta och rätta mig om jag har fel.

 

1. Du har ibland problem när du öppnar Utforskaren/Dator och bläddra ned i hierarkin i mapparna och se filerna i dessa.

2. När detta händer så låser sig datorn.

 

Tycker det låtr som ett av två problem:

Antingen är det något strul med din hårddsk som börjar på att ge upp.

För att ta det säkra före det osäkra - ta och kopiera ut viktiga filer på extern disk Nu.

 

Därefter kan du köra ett hårddisk-diagnostikprogram, speciellt framtaget från tillverkaren.

http://www.tacktech.com/display.cfm?ttid=287

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag har Norton, sedan flera år tillbaka.

Från http://community.norton.com/t5/Norton-Internet-Security-Norton/Windows-Defender-with-Norton-2011/td-p/337740

There is a recent thread where Tim (Norton Employee name in Red) says that during installation Windows Defender is turned off and it should remain off.
Defender ska alltså vara avstängd när Norton är installerat.
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Idag, efter det sedvanliga meddelandet att Win Defender blockerat ett program,

startade jag Defender och plötsligt fungerade det!!!

 

Tack för alla försök att hjälpa!

 

Nu ärjag glad igen! :thumbsup:

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.

×
×
  • Skapa nytt...