Just nu i M3-nätverket
Gå till innehåll

Windows 8 onödigt!


Amandus

Rekommendera Poster

Nu har jag utvärderat Windows 8 och måste säga att det är ett riktigt skitsystem, det är till och med sämre än WIndows 95.

 

Varför det ska vara detta Metrogränssnitt fattar jag inte när ändå 95% av alla program startar i det vanliga skrivbordsgränssnittet. Hur gärna jag vill gilla Windows 8 så gör jag inte det. Förstår inte att dom skulle lägga dit det här skitgränssnittet Metro, det är ju för böveln ingen telefon det är en dator. Det är nog därför som det var så billigt Microsoft visste om att det inte gick att ta bra betalt för detta skräp eftersom då skulle folk bli förbannade.

 

Jag kör Windows 7 64 Ultimate på en annan dator och den datorn väljer jag mycket hellre än den med Windows 8 har även ett par datorer med Linux men det är mest för att det är kul att få hjärncellerna att jobba lite extra har 2 datorer med Arch och 2 med Sabayon, man får mycket mera gjort med Windows 7, slippa krångla med dubbla skrivbord. Sedan har jag min Imac som jag använder mest den älskar jag. Mountain Lion är verkligen riktigt bra, Vet inte hur jag ska göra om jag ska ta bort Windows 8 och bränna CD:n i öppna spisen och installera Windows 7 igen, den är ju i alla fall bra :rolleyes:

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Get det en chans vetja. Kanske är det så att efter en viss tids användning, att man tycker att det var nog inte är så dumt i alla fall?

:)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • 2 veckor senare...
Dunderklumpen

Nu har jag utvärderat Windows 8 och måste säga att det är ett riktigt skitsystem, det är till och med sämre än WIndows 95.

 

Varför det ska vara detta Metrogränssnitt fattar jag inte när ändå 95% av alla program startar i det vanliga skrivbordsgränssnittet. Hur gärna jag vill gilla Windows 8 så gör jag inte det. Förstår inte att dom skulle lägga dit det här skitgränssnittet Metro, det är ju för böveln ingen telefon det är en dator. Det är nog därför som det var så billigt Microsoft visste om att det inte gick att ta bra betalt för detta skräp eftersom då skulle folk bli förbannade.

 

Jag kör Windows 7 64 Ultimate på en annan dator och den datorn väljer jag mycket hellre än den med Windows 8 har även ett par datorer med Linux men det är mest för att det är kul att få hjärncellerna att jobba lite extra har 2 datorer med Arch och 2 med Sabayon, man får mycket mera gjort med Windows 7, slippa krångla med dubbla skrivbord. Sedan har jag min Imac som jag använder mest den älskar jag. Mountain Lion är verkligen riktigt bra, Vet inte hur jag ska göra om jag ska ta bort Windows 8 och bränna CD:n i öppna spisen och installera Windows 7 igen, den är ju i alla fall bra :rolleyes:

 

Jag har kört Windows 8 sedan det släpptes och är ytterst besviken på den dåliga bakåtkompabiliteten i Windows 8.

 

Microsoft har än en gång gjort ett uselt jobb. Det hela började så smått i Vista där bakåtkompabiliteten mot äldre mjukvara försvann. Det fortsatte i Windows 7, men fixades något sånär i SP1. Och Windows 8 har jag inget vackert att säga om, vilket många faktiskt inte har, undantaget en del Microsoft-kramare på internetforum....

 

På grund av alla problem med Windows 8, kända och okända, så har jag valt att backa till Vista där de flesta program faktiskt funkar mycket bättre än i Windows 8. I Vista funkar också alla mina gamla spel, gamla Office-paket, gamla Photoshop och så vidare.

 

Tyvärr så händer det att de olika möjligheterna till återställning i Windows 8 faktiskt inte funkar. Råkade ut för detta ikväll då Windows 8 raderade en hel hårddisk istället för att återställa sig.

 

Nej, jag ger inte ett rött öre för Windows 8. Uselt och bör undvikas.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.

×
×
  • Skapa nytt...