Just nu i M3-nätverket
Gå till innehåll

ATI Catalyst Control Center


Gäst

Rekommendera Poster

Jag utnyttjade att konvertera min HP laptop till Windows 8 efter att ha kört ett program som sa att det skulle gå bra.

 

Tyvärr fungerar inte ATI Catalyst Control Center, och på HP hemsida står att för min notebook finns inget för Windows 7. Det blir alltså nödvändigt att hitta en work-around till problemet.

 

Läste dessa två artiklar bland annat. Den första artikeln beskriver ett engelskt forum där någon installerat Windows 8 och fått försök till svar, tyvärr fungerade det inte. I den andra artikeln beskrivs hur man kan avinstallera ATI Control Center, men tyvärr lyckades det inte heller. Försökte även följa ett

, som beskrivs i en Youtube-video, men när jag högerklickar på skrivbordet ligger det kvar överst, men kan inte köras. Har funderat på att försöka ta bort det ur registryt, men vet inte var jag ska leta... Provade att köra AMD auto detect, men det ger inga lösningar, så jag gissar att avinstallation är enda chansen, men hur gör jag? Programmet finns inte kvar att avinstallera i kontrollpanelen, där är det redan borttaget, och även bortplockat ur startmeny.

 

Några andra idéer?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Är det verkligen inte någon som har några idéer till lösning på problemet med ATI Catalyst Control Center?

 

Kan i tillägg även berätta att jag provade att installera Office 2013 men fick omgående problem att starta programmet, och kunde inte heller öppna några filer med Office 2010 heller, förrän Office 2013 var avinstallerat. Det blev problem med ABBYY finereader, första gången felet uppträdde fick jag det meddelandet, men alla påföljande gånger kraschade programmet med kommentaren "kan inte startas" "Microsoft meddelar dig om det finns en lösning" vilket såklart är otillfredsställande om man redan är regelbunden användare av t ex Word eller Excel...

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

I den andra artikeln beskrivs hur man kan avinstallera ATI Control Center, men tyvärr lyckades det inte heller.

...

Har funderat på att försöka ta bort det ur registryt, men vet inte var jag ska leta...

Andra artikeln har inget med avinstallation att göra utan handlar om att ta bort en registerrad som syns i högerklicksmenyn.

 

Den första artikeln beskriver ett engelskt forum där någon installerat Windows 8 och fått försök till svar, tyvärr fungerade det inte.
Sidan handlar om en dator med två grafikkort. Har din dator två grafikkort?
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Nej, men det finns (fanns) tydligen två lägen man kan köra grafiken i, det ena är ett slags energisparmode tror jag. Jag har utan att lyckas försökt få bort registerraden (det visas ATI catalyst control center när jag högerklickar på skrivbordet, men själva programmet är avinstallerat pga att drivrutinen inte var kompatibel med windows 8 som det visade sig).

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Flyfisherman

Hej,

Har du fortfarande problem?

 

Det underlättar om du talar om exakt vilken hårdvara du har.

Fabrikat och modellbeteckning.

 

Övrig information bör du hitta på en klisterlapp; antingen under eller bak på din dator.

 

Det skall normalt inte vara några problem med att konvertera, men ofta beror sådana problem på att antingen så är hårdvaran, dvs. dom delar i datorn som som gör att det blir en dator -inkompatibla. Dom passar helt enkelt inte.

 

Det andra är att det finns gamla program som heller inte stöds av en ny programvara.

 

Det tredje - ja en kombination av ovanstående.

 

Ps. Kör Speccy och återkom.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.

×
×
  • Skapa nytt...