Just nu i M3-nätverket
Gå till innehåll

w 8 och gamla program


HUP151

Rekommendera Poster

har köpt en skiva W 8 pro som jag tänkt lägga över antingen på laptopen med w7 eller stationära vista - båda 64-bits. beslutat mig för den senare (w 8-skivan går bara på en dator)- min första fråga blir om gamla hederliga Photoshop 7.0 kommer att fungera på w8 liksom även Office 2003. nåt annat speciellt att tänka på?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

tack - körde in skivan på toshiba-laptopen med w7 och w8 avinstallerade flera av de förinstallerade programmen liksom att jag manuellt var tvungen ta bort nåra - men det var inga av intresse. ansåg det var bättre att ta bort w7 som jag knappt lärt mig medans jag kan vistan rätt hyggligt. men visst är det krångligt att komma igång - som med allt nytt - hittar än inte ens på hur datorn stängs av... men det kommer nog.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag föreslår att du kollar de översta trådarna, som är märkta med "Viktigt": //eforum.idg.se/forum/183-windows-8/

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Flyfisherman

har köpt en skiva W 8 pro som jag tänkt lägga över antingen på laptopen med w7 eller stationära vista - båda 64-bits. beslutat mig för den senare (w 8-skivan går bara på en dator)- min första fråga blir om gamla hederliga Photoshop 7.0 kommer att fungera på w8 liksom även Office 2003. nåt annat speciellt att tänka på?

 

Förutom Cecilias utmärkta råd (ja kolla in detta först), så har jag ett par personliga råd av egen erfarenhet av just Adobe Photoshop 7.

Nej - det kommer inte att fungera särskilt bra, om det ens kommer att fungera i Windows 8.

Jag påstår att Photoshop 7 inte ens låter sig installeras och du riskerar mer krångel.

 

Ang. Microsoft Office 2003 och Windows 8 så är dessa inte kompatibla med varandra.

http://support.micro...m/kb/2777626/sv

 

Som jag ser det har du ett par dyra val att göra;

1. Köpa nytt Adobe Photoshop

2. Köpa nytt MS-Office paket.

3. Annat val?

 

Mvh :unsure:

 

[Edit] Om du vill så kan jag göra en test-installation av Adobe Photoshop 7 på min virtuella Windows 8 Pro maskin under VMware.

Jag tror jag fortfarande har kvar orginalskivan.

MS-Office 2003 är däremot kört.

 

[Edit2] Nä...

Citat:

Adobe Photoshop 7 is not compatible with Windows 7 although some people have been able to get it to run in compatibility mode for Windows XP.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

jodå PS 7.0 funkar faktiskt på laptopen med W8 och i den har jag senaste Office som följde med i köpet av den med W7. när behov uppstår kommer jag skaffa ett riktigt office-paket till laptopen. Office 2003 funkar bra i Vistan som än så länge är min huvudmaskin. finns mycket att läsa och lära om w8 bl a det Cecilia skrivit - kul. återkommer säkerligen med frågor om jag inte kan lösa själv.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

har ett till förinstallerat program som jag inte noterade som får svar vid uppstart "Ominstallation krävs av ATI Catalyst Control Center ATI Technologies Inc" och får alternativen 1) få hjälp online 2) kör utan hjälp eller stäng "rutan" som jag gjort. försökt först med onlinehjälpen men hamnade ingenstans och sen stängde jag ner som sagt. någon som har förslag? kanske hamnar på fel tråd men hur får jag bort kravet att logga in med lösenord - jag vill komma ifrån den proceduren där lösenordet är kopplat till epostadressen...

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

http://support.amd.c...ages/index.aspx

 

Du skall alltså avinstallera CCC i controllpanelen och installera en CCC som passar det grafikkort du har i datorn.

Kan vara enklast att hämta hem den innan du avinstallerar.

 

Lägg märke till att i Step2 finns ett alternativ "Auto Detect and Install".Kanske underlättar.

 

Hur man byter lösenord till ett enklare vet jag inte.Själv försökt men ej lyckats.

 

LARSAS

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Håller med Larsas; men tillägger att när du skall installera, så högerklicka på installationsfilen och välj > 'Kör som administratör'

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

tack till båda - hittade en fil att ladda ner där det stod ok för w8 - när w8 laddar och jag får de olika alternativen enligt ovan och bara klickar vidare utan ominstallation så har jag inte märkt några konstigheter alls med datorn. såg just att det finns en likande tråd också som ni haft uppe.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.

×
×
  • Skapa nytt...