Just nu i M3-nätverket
Gå till innehåll

Trög internetuppkoppling


Lars-Erik.j

Rekommendera Poster

Hej,

Jag har ett trådlöst nätverk hemma där jag har en router D-link 635. Till nätet är 2 st laptop och en skrivare uppkopplade. Nedladdnings hastighet är 50-60 mb/sek. När jag loggar in på internet på den första laptopen går det mycket snabbt. En tidningssida tar bara någon sekund att få¨upp. På den andra laptopen kommer google sök sidan upp ganska snabbt och söker jag därefter på en annan sida t.ex. Expressen så i bästa fall kommer den upp efter ett par minuter. I de flesta fall kommer ett meddelande att explorer svarar ej. Om jag gör en sökning på ett sök ord kommer svaret mycket snabbt. Jag har rensat datorn på alla temporära filer och även rensat registret. Finns det några inställningar som jag kan ha missat. Det skall nämnas att problemet uppstod efter det att datorn hämtat uppdateringar från windows 2012-12-19. Jag har även ominstallerat virusprogarmmet som är AVG2012. Vore mycket tacksam om någon kan ge mig ett eller flera tips på åtgärder.

 

Lars-Erik.j

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Välkommen till Eforum!

 

 

Några saker du kan testa.

CCleaner - rensa historik tempfiler även registret.

Ny webbläsare Tex. Google Chrome, Mozilla Firefox.

Mallwarebytes - Sök efter virus du kan även testa Spybot.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

pchb1knowfinder

Varför installerade du AVG 2012 igen när 2013 finns ute sen ett tag tillbaka ., mycket bättre version enligt många tester .

 

Eftersom problemet började efter MS uppdateringar så kanske Microsoft community`s forum istället/även kan hjälpa dig .

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • 3 veckor senare...
Jag har rensat datorn på alla temporära filer och även rensat registret.
Det är ju inte helt ovanligt att man får problem efter att ha rensat registret.

 

Windows-uppdateringar går att avinstallera.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • 2 months later...

jag fick alldeles nyligen, ungefär sammtidigt som du la upp det här liknande problem med min dator. installerade om AVG så jag fick den nyaste versionen och då fungerade allt klockrent! Värt ett försök! installera AVG 2013 :)

 

 

 

Mvh Peter

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.

×
×
  • Skapa nytt...