Just nu i M3-nätverket
Gå till innehåll

Windows Live Mail - serverfel


ERJ

Rekommendera Poster

Jag har installerat Windows Live Mail på ett par datorer för att kunna läsa och skriva epost utan att behöva gå in på internet. Det fungerar bra på en dator, men inte på den andra. Där kommer vid uppstart och nedstängning av programmet upp ett felmeddelande med följande innehåll: "Det går inte att skicka eller ta emot meddelande för kontot ... Serverfel 4102. Server https://mail.services.live.com/Delta Sync_v2.0.0/Sync.aspx. Windows Live Mail Fel-ID: 0x8DE00001". Ibland tycks det ändå gå att skicka och ta emot epost. Finns någon lösning på detta?

Är jag helt ensam om detta problem. Finns det inte någon, som kan komma med förslag eller idéer om hur man kan lösa detta?? Jag tror snart inte längre på detta forum, då ingen hör av sig.

MVH/Rune

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • 2 veckor senare...

Om ingen hör av sig kan det ju helt enkelt bero på att ingen vet svaret...

 

Testa att installera om programmet.

Kolla inställningarna. Igen.

Testa installera ett annat program, ex. Thunderbird.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Tack för förslag! Jag har googlat och försökt att hitta lösningar på problemet. Men tyvärr gick de flesta förslagen från Google inte att genomföra eller också gav de inga märkbara resultat. Men utan någon hjälp hittade jag helt plötsligt en väldigt enkel lösning på mitt problem. Jag hade på mitt konto skapat en alias-adress (xxx@live.se) och hade således två olika epost-adresser på Windows Live Mail. Då konstaterade jag att felet uppkom genom att eposten inte hämtades eller skickades till den ursprungliga adressen. Då jag tog bort den adressen och enbart hade kvar kontot för alias-adressen fungerade Windows Live Mail utan några problem. Jag har bara användning för alias-adressen, så problemet är nu löst!

MVH

Rune

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.

×
×
  • Skapa nytt...