Just nu i M3-nätverket
Gå till innehåll

Problem med Mint Update - kan inte få kontakt?


Flyfisherman

Rekommendera Poster

Linux Mint 13

 

Får detta när jag försöker köra Mint Update och hämta uppdateringar.

 

post-73434-0-84558900-1355912376_thumb.png

 

post-73434-0-57648300-1355912376_thumb.png

 

Nån mer som har detta problem?

Kan inte se att jag har problem med anslutningen på min sida, har ju fungerat förut och surfa som vanligt är inget problem heller.

Problemet var också i går, kanske servern där dessa finns har problem?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Stäng fönstret med Uppdateringshanteraren och öppna en terminal och kör: sudo apt-get update. Det brukar lösa de flesta problem med uppdateringar.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Händer någon gång ibland..

Kan inte detta ha att göra med att servrarna håller på att uppdateras just vid dessa tillfällen?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Stäng fönstret med Uppdateringshanteraren och öppna en terminal och kör: sudo apt-get update. Det brukar lösa de flesta problem med uppdateringar.

Tack för förslaget, men något verkar vara fel.

Kommandot sudo apt-get update

läste in en hel drös med paketlistor, men stod och tuggade och verkade göra flera försök att hämta från 204.45.82.194 och i slutänden var det endast några KB som hämtades:

 

Hämtade 88,4 kB på 4min 51s (302 B/s)

Läser paketlistor... Färdig

 

Mint Update ikonen är blå och säger fortfarande att det finns nya uppdateringar.

Frågan är var felet ligger?

 

Hmm...körde Mint Update igen, fick in eller ett par uppdateringar åt gången, repeterade och fick in dom sista - tror jag - grön bock på ikonen.

Betydligt större datamängd än vad som hämtades hem med terminalkommandot, fast med urkass hastighet så det tog extremt lång tid.

 

Tycker hela saken var skum. :unsure:

Tycker det lutar åt servrarna precis som du Mikael63 är inne på.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • 3 veckor senare...
Flyfisherman

Ikväll har det varit samma strul.

Misstänker samma sak som förut dvs. åtkomstproblem på servrarna.

 

Bara att avvakta tills dom kommer igång antar jag, för sist det var likartade problem så kom dessa igång och fungerade efter ett längre tag eller om det var dan efter t.o.m.

:blink:

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Ja det var i stort sett detta (Mozilla bla.) som dök upp sist när jag fick problem uppdateringarna, men igår kväll så funkade allt igen.;)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.

×
×
  • Skapa nytt...