Just nu i M3-nätverket
Gå till innehåll

Word Starter 2010


DAL30

Rekommendera Poster

Har programmet "Microsoft Word Starter 2010". Ibland när jag skall starta det för att skriva en text, så tar det flera minuter, innan programmet öppnas. Jag rensar datorn regelbundet med användande av CCleaner och Advanced System Care 6,0.

Vad kan "den sega starten" av programmet bero på?

Kan jag göra någonting för att snabba på den?

DAL30

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Vilken Windows version har du ?

Snabbare dator: 5 enkla tips det mesta gäller oavsett Windows version...

Tack, NordicOne, för din tips-hänvisning! Jag använder många gånger Tkj:s kunniga tips på hans hemsida.

Eftersom jag har Windows 7, så passar inte tipsen direkt.

DAL30

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

 

Tack, Cecilia!

Ja, jag skall fortsätta att studera och testa de olika förslagen som finns på de båda länkarna.

Kanske att hjälp för snabbare Word Starter 2010 finns där.

DAL30

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Prova LibreOffice, en komplett kontorssvit med full kompatibilitet med MS Office, men utan licensbegränsningar.

http://sv.libreoffice.org/

 

Tack, NoWin för program-länken!

Jag har laddat ned och installerat den.

Nu återstår testet av programmet.

DAL30

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Prova LibreOffice, en komplett kontorssvit med full kompatibilitet med MS Office, men utan licensbegränsningar.

http://sv.libreoffice.org/

 

Svensk ordbok till LibreOffice :)

http://extensions.libreoffice.org/extension-center/swedish-spelling-dictionary-den-stora-svenska-ordlistan

 

Annars finns FreeOffice gratis där det går att installera svensk ordbok

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • 2 veckor senare...

Det finns svensk ordbok till LibreOffice och jag har för mig att programmet finns på svenska också.

Tack, Cecilia, för hjälpen!

Ja, jag har kollat att det finns en svensk version.

Ursäkta mig att jag skriver detta sent omsider!

DAL30

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Det finns inga separata språkversioner i Libre Office. Programmet är mångspråkigt. Önskakde språk ställs in i Verktyg -> Alternativ -> Språkinställningar -> Språk. Användargränssnitt och dokument ställs in var för sig.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Det finns inga separata språkversioner i Libre Office. Programmet är mångspråkigt. Önskakde språk ställs in i Verktyg -> Alternativ -> Språkinställningar -> Språk. Användargränssnitt och dokument ställs in var för sig.

TACK, Fagerja, för din hjälp i detta ärende!

Det finns verkligen en mängd inställningar att söka reda och verkställa i ett program, där man är nybörjare som jag är.

Tack än en gång!

DAL30

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • 3 months later...

Hej Cerold!

 

Jag har flyttat din fråga till en egen tråd eftersom den inte handlar om långsam uppstart som resten av tråden.

Du hittar din fråga här: //eforum.idg.se/topic/341043-word-starter-2010-laser-sig/

 

Cecilia

Moderator

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.

×
×
  • Skapa nytt...