Just nu i M3-nätverket
Gå till innehåll
sandii

Bygga Speldator

Rekommendera Poster

sandii

Hejsan, Jag är inte så mycket insatt i datorer och undrar om någon kan ge omdöme bra/dåliga saker

Tänkte bygga den här datorn, behövs något att läggas till eller ändras eller den är bra som den är?

https://www.inet.se/kundvagn

Tack!

Dela detta inlägg

Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser
vertpre

Går inte att se din kundvagn. Du måste klicka på "Skapa länk" och sedan kopiera länken.

Dela detta inlägg

Länk till inlägg
vertpre

Det ser väl bra ut. Chassit skulle jag inte välja däremot. Vad jag kan se är det bara luftintaget till Nätaggregatet som har luftfilter. Inte bra. Sedan måste hårddiskar installeras inifrån chassit och inte från sidan. Det blir mycket knepigare om man vill byta ut eller installera en till hårddisk senare. Dessutom finns det inte i lager. Du kan få vänta länge innan du får din dator.

Dela detta inlägg

Länk till inlägg
sandii

Det ser väl bra ut. Chassit skulle jag inte välja däremot. Vad jag kan se är det bara luftintaget till Nätaggregatet som har luftfilter. Inte bra. Sedan måste hårddiskar installeras inifrån chassit och inte från sidan. Det blir mycket knepigare om man vill byta ut eller installera en till hårddisk senare. Dessutom finns det inte i lager. Du kan få vänta länge innan du får din dator.

De finns två fläktar på sidan och en bak för nätaggregatet som jag kan se ?

Datan får jag denna veckan så det är inga problem liksom!

Dela detta inlägg

Länk till inlägg
vertpre

De finns två fläktar på sidan och en bak för nätaggregatet som jag kan se ?

Datan får jag denna veckan så det är inga problem liksom!

Fläkten bak är inte för nätaggregatet, men det har ingen betydelse. Ingen av dessa fläktar har luftfilter. Fläktarna på sidan ingår inte. Du får med 2 fläktar, en fram och en bak.

Du kommer att få in en massa damm i chassit. Det går att köpa till fläktfilter, vilket jag skulle göra med det chassit.

http://www.inet.se/kategori/138/flaktfilter

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Skapa ett nytt konto på vårt forum. Det är lätt!

Registrera ett nytt konto

Logga in

Redan medlem? Logga in här.

Logga in nu

• Skapa nytt...