Just nu i M3-nätverket
Gå till innehåll

Bygga Speldator


sandii

Rekommendera Poster

Det ser väl bra ut. Chassit skulle jag inte välja däremot. Vad jag kan se är det bara luftintaget till Nätaggregatet som har luftfilter. Inte bra. Sedan måste hårddiskar installeras inifrån chassit och inte från sidan. Det blir mycket knepigare om man vill byta ut eller installera en till hårddisk senare. Dessutom finns det inte i lager. Du kan få vänta länge innan du får din dator.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Det ser väl bra ut. Chassit skulle jag inte välja däremot. Vad jag kan se är det bara luftintaget till Nätaggregatet som har luftfilter. Inte bra. Sedan måste hårddiskar installeras inifrån chassit och inte från sidan. Det blir mycket knepigare om man vill byta ut eller installera en till hårddisk senare. Dessutom finns det inte i lager. Du kan få vänta länge innan du får din dator.

 

 

De finns två fläktar på sidan och en bak för nätaggregatet som jag kan se ?

Datan får jag denna veckan så det är inga problem liksom!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

De finns två fläktar på sidan och en bak för nätaggregatet som jag kan se ?

Datan får jag denna veckan så det är inga problem liksom!

Fläkten bak är inte för nätaggregatet, men det har ingen betydelse. Ingen av dessa fläktar har luftfilter. Fläktarna på sidan ingår inte. Du får med 2 fläktar, en fram och en bak.

Du kommer att få in en massa damm i chassit. Det går att köpa till fläktfilter, vilket jag skulle göra med det chassit.

 

http://www.inet.se/kategori/138/flaktfilter

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.

×
×
  • Skapa nytt...