Just nu i M3-nätverket
Gå till innehåll

Andra enheter


Rocky.1

Rekommendera Poster

Hej

 

Jag har precis om installerat mitt XP. För att vara första gången, gick det väl hyfsat. När jag går in på enhetshanteraren har jag gula frågetecken på något som heter andra enheter. Bif fil. Vet någon hur man löser detta?Andra enheter.pdf

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hej,

Vad har du för dator?

Fabrikat och modellbeteckning?

 

Surfa in på tillverkarens supportsida och hämta hem alla drivrutiner för just din modell.

Installera, starta om datorn sedan du installerat dessa, sedan kör du Windows Update och startar om datorn igen.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Länk: Speccy så talar det om vilken hårdvara (och annat) du har.

 

Kontrollera om du har någon gul markering i Enhetshanteraren vid någon enhet, som indikerar att något är fel i listan som kommer upp.

 

Start > Inställningar > Kontrollpanelen > System > Maskinvara > i Systemegenskaper klicka på Maskinvara > Enhetshanteraren

 

Eller

 

Högerklicka på "Den här datorn" > Egenskaper > Maskinvara > Enhetshanteraren

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hej flyfisherman,

 

Jag startade faktiskt tråden med gula frågetecken i enhetshanteraren. Har uppdaterat drivrutiner, har ett fel kvar: Wacom penabled hid minidriver. Enheten kan inte starta, kod 10.

Har försökt med xp cdn samt programmet jag använt till drivrutinerna, Advanced Driver Updater. Felet kvarstår

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • 2 veckor senare...

Hej,

 

Om jag fattar rätt så är det en "penna" för typ surfplatta o dylikt. Vad den har att göra i systemfilerna vet jag inte. Det märkliga är att först låg den i Hid, sen bland portar, nu är den med i Hid igen.Jag har avaktiverat den men den står fortfarande med gult utropstecken i enhetshanteraren. Fattar nada.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.

×
×
  • Skapa nytt...