Just nu i M3-nätverket
Jump to content

Andra enheter

Rocky.1

Recommended Posts

Hej

Jag har precis om installerat mitt XP. För att vara första gången, gick det väl hyfsat. När jag går in på enhetshanteraren har jag gula frågetecken på något som heter andra enheter. Bif fil. Vet någon hur man löser detta?Andra enheter.pdf

Hej,

Vad har du för dator?

Fabrikat och modellbeteckning?

Surfa in på tillverkarens supportsida och hämta hem alla drivrutiner för just din modell.

Installera, starta om datorn sedan du installerat dessa, sedan kör du Windows Update och startar om datorn igen.

Länk: Speccy så talar det om vilken hårdvara (och annat) du har.

Kontrollera om du har någon gul markering i Enhetshanteraren vid någon enhet, som indikerar att något är fel i listan som kommer upp.

Start > Inställningar > Kontrollpanelen > System > Maskinvara > i Systemegenskaper klicka på Maskinvara > Enhetshanteraren

Eller

Högerklicka på "Den här datorn" > Egenskaper > Maskinvara > Enhetshanteraren

Hej flyfisherman,

Jag startade faktiskt tråden med gula frågetecken i enhetshanteraren. Har uppdaterat drivrutiner, har ett fel kvar: Wacom penabled hid minidriver. Enheten kan inte starta, kod 10.

Har försökt med xp cdn samt programmet jag använt till drivrutinerna, Advanced Driver Updater. Felet kvarstår

• 2 weeks later...

Hej,

Om jag fattar rätt så är det en "penna" för typ surfplatta o dylikt. Vad den har att göra i systemfilerna vet jag inte. Det märkliga är att först låg den i Hid, sen bland portar, nu är den med i Hid igen.Jag har avaktiverat den men den står fortfarande med gult utropstecken i enhetshanteraren. Fattar nada.

Archived

This topic is now archived and is closed to further replies.

• Create New...