Just nu i M3-nätverket
Gå till innehåll
E_girlen

Boxer inspelningsbar HD-box

Rekommendera Poster

E_girlen

Hej!

Jag har i nuläget en tv med inbyggd digitalbox, och ett baskort+CA-modul från Boxer insatt i tvn. I huset som jag bor i har vi dock inget antennuttag i väggen, utan vi kör med en extern inomhusantenn kopplad direkt till tvn. Jag har också en inspelningsbar DVD-spelare, som i nuläget endast används för uppspelning av DVD-filmer, då jag efter ett tags undersökande förstod att det inte går att spela in de digitala kanalerna på DVD-spelaren i och med att kanalkortet sitter direkt i tvn.

Nu funderar jag dock på att skaffa en inspelningsbar HD-box från Boxer, en Pace DIT8030/13, då de har ett shysst erbjudande på den just nu. Om jag skaffar den, och sätter in kanalkortet i boxen, kopplar boxen till tvn, med HDMI-kabel, och sedan antar jag att antennen kopplas direkt till boxen, istället för till tvn, eller är jag helt ute och cyklar då? Hur som helst, finns det någon som kan svara på om jag i det fallet kommer kunna spela in program från alla mina kanaler (i nuläget går det ju bara med de analoga) på boxen från Boxer?

I min värld borde det fungera utan problem, men tänkte att det kan vara bra att få något uttalande från någon mer erfaren och kunnig person innan man pungar ut 500 pix för en box som annars är helt useless för mig...

Mvh

Emmy Persson

Dela detta inlägg

Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Skapa ett nytt konto på vårt forum. Det är lätt!

Registrera ett nytt konto

Logga in

Redan medlem? Logga in här.

Logga in nu

• Skapa nytt...