Just nu i M3-nätverket
Gå till innehåll

Min skärm bli helt svart i mörka "miljöer" t ex i spel/film osv


Frillidan123

Rekommendera Poster

Hej Jag har problem med min dataskärm(de är en heaton skärm) Om jag ska till exempel se en film, sen är det en scen i en mörk gråtta så blir hela min skärm kolsvart.. Det är som att direkt det blir något lite för mörkt på något sätt så blir skärmen svart.

 

Jag använder VLC när jag ser på filmer på datorn, om jag inte har fullscreen så får jag inte några problem att se mörka scener?. Sen kan jag tillägga att t ex om det är en ganska mörk scen i en film men det är kanske en lampa som lyser så blir inte skärmen svart. Det är sjukt irriterande och jag fattar inte varför de bara börjat bli så här.. Hoppas någon av er förstog vad jag försökte beskriva och hoppas nån av er vet lösningen!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Sen kan jag tillägga att t ex om det är en ganska mörk scen i en film men det är kanske en lampa som lyser så blir inte skärmen svart.

 

Det finns skärmar med avkännare för att avgöra hur ljust rummet är; mörkt rum ger automatiskt en mörkare skärm medan ljust rum innebär ljusare skärm. Det är tänkt som en miljöaspekt (i ett mörk rum är det onödigt ifall skärmen drar för mycket energi då skärmens ljusstyrka påverkar dess energiförbrukning väldigt mycket). Om detta är fallet nu för din skärm går funktionen i så fall att stänga av via skärmens knappar. Värt att kolla upp.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Det finns skärmar med avkännare för att avgöra hur ljust rummet är; mörkt rum ger automatiskt en mörkare skärm medan ljust rum innebär ljusare skärm. Det är tänkt som en miljöaspekt (i ett mörk rum är det onödigt ifall skärmen drar för mycket energi då skärmens ljusstyrka påverkar dess energiförbrukning väldigt mycket). Om detta är fallet nu för din skärm går funktionen i så fall att stänga av via skärmens knappar. Värt att kolla upp.

 

Du kan din sak! Det fanns något som heter dynamic contrast på skärmen som var på max. Jag sänkte den några steg och nu verkar de funka! Tack så mycket!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.

×
×
  • Skapa nytt...