Just nu i M3-nätverket
Gå till innehåll

Bildnummer i presentation


Martassen

Rekommendera Poster

Om man i en presentaion väljer Infoga/Sidhuvud, bockar i sidnr och bockar i "Visa ej på rubrikbild". Då visas ej bildnumret på första bilden och numreringen börjar på slide2. Hur kommer man runt så numreringen startar med nr1 på slide2?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

ja precis. Tackar för det! Förresten om ändå är inne på utskriftsformat pillar: Går det på något vis blanda stående och liggande slidar i en presentation?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Powerpoint är inte min grej, men jag tänkte säga ett tvärsäkert nej, men vilken tur att det finns Google :blush:

Det du kan göra är att länka ihop liggande och stående och skapa illusionen av ett mixat dokument.

http://www.ehow.com/how_8489844_mix-orientations-powerpoint.html

 

Exempel på svenska (du vill infoga några stående bilder i en liggande presentation):

Skapa de stående bilder du vill infoga i ett separat dokument som du sparar i samma mapp

 

Ställ dig i ditt liggande dokument. Markera en rubrik eller liknande på den sista bilden som skall vara liggande, gå till:

Infoga ->Länkar->Åtgärd

I "Hyperlänka till" bläddrar du fram ditt stående dokument

 

När du kör din presentation kommer du att kunna klicka på rubriken och få fram ett par liggande bilder. Glöm inte att göra en länk för att återvända från det stående.

 

Vet inte om jag någonsin kommer att lägga in stående bilder i en presentation, men jag skulle kunna tänka mig att länka till "fotnotsdokument" med detaljerad om någon frågar jobbiga saker

 

Någon gång skall jag lista ut vad avsnitt används till i Powerpoint. Det kanske är samma sak?

 

Kollega på jobbet fråga kring stående och liggande slidar. GAnska konstigt det inte funkar enkelt egentligen.

Ligger nog nåt i det du säger.

Angående avsnitt:

Är inte avsnitt mer för kategorisera sina slidar? Skapa typ grupper eller liknande om det är många för få övergripande koll!? Kanske ett komplement till eget bildspel/Anpassa bildspel jag vet ej. Jag provade iallafall att markera antal slidar och klicka på "Avsnitt" och det blir nån form av grupper. Då hade det ju kanske varit logiskt med stående i avsnitt1 och liggande i avsnitt2 om man nu tänkt sig så.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.

×
×
  • Skapa nytt...