Just nu i M3-nätverket
Gå till innehåll

Mikrofon på AWE 64 Value


prM

Rekommendera Poster

Är det nån som vet lite mer om det?Testade först ett dåligt headset som följde med modemet och sen en vanlig mikrofon.Bägge låter för jävligt och då menar jag inte bara min egen röst.Det brusar och sprakar rätt bra faktiskt.Headsetet låter faktiskt bäst men är även det betydligt sämre än vad jag väntade mig.Mikrofonen funkar rätt hyfsat till stereon men inte på PC:n.

Så vad jag vill veta är om det är ljudkortets fel på nåt sätt eller det är lönt att köpa ännu en mic för att prova?

Har testat med Win ljudinspelare och även Soundo'LE som följde med ljudkortet men det är ingen skillnad där.

En riktig mic bör ju vara bättre än dem där datamicarna tycker jag men har kanske fel?

Tacksam om nån kunde ge ett vettigt svar på det här.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag hadde ett AWE64 Gold som också lät soppa!

Men med samma mikrofon lite senare med mitt nya SB Live! Value, så lät det rätt ok! (100ggr bättre än med mitt AWE64 Gold)

 

Jag misstänker att det är något i konstruktionen på AWE64 korten som gör det hela lite ruttet..

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Ok

Tack för svaret!

Är väl läge att köpa nytt ljudkort då kanske.Kan ints så mycket om dem faktiskt.Men där ska väl komma lite nyare standarder med 3D ljud eller vad dom kallar det.Har du nåt bra tips om vilket jag ska lägga pengarna på eller SB Live Value kanske är bra nog?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.

×
×
  • Skapa nytt...