Just nu i M3-nätverket
Gå till innehåll

Krånglande Router


Third Planet

Rekommendera Poster

Hej!

 

 

Jag har en router av modellen Dlink, närmare bestämt en Atheros AR9002WB-1NG Wireless Network Adapter. Den sitter kopplad till bredbandsuttaget och via den kopplar jag upp datorerna.

 

Problemet är att routern ibland lägger av 'bara sådär'. Ofta om jag inte är aktiv under en längre stund, tex lämnar datorn eller jobbar offline. Fast ibland kan den klippa mitt i alltihop, tex om jag sitter och surfar eller på annat sätt skickar eller tar emot data.

 

För att få igång uppkopplingen igen får jag då ofta stänga av strömtillförseln till routern, disabla den i kontrollpanelen, sätta på strömmen igen, enabla den och sen koppla upp igen. Det händer minst en gång om dagen, ofta flera och jag börjar bli så less på det.

 

Datorn jag oftast använder:

Operativsystem: Windows 7, 64 bitar

Dator: Asus Nootebook K53SJ

Processor Intel Core i5-2410M 2.3 GHz

 

Nån som har nån idé om vad detta kan bero på?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

D-Link... tänker värmeproblem då...

 

Men har D-Link en router som heter AR9002WB-1NG ?

Är inte det benämningen på nätverkskortet i datorn?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hej!

 

 

Jag har en router av modellen Dlink, närmare bestämt en Atheros AR9002WB-1NG Wireless Network Adapter. Den sitter kopplad till bredbandsuttaget och via den kopplar jag upp datorerna.

 

Problemet är att routern ibland lägger av 'bara sådär'. Ofta om jag inte är aktiv under en längre stund, tex lämnar datorn eller jobbar offline. Fast ibland kan den klippa mitt i alltihop, tex om jag sitter och surfar eller på annat sätt skickar eller tar emot data.

 

För att få igång uppkopplingen igen får jag då ofta stänga av strömtillförseln till routern, disabla den i kontrollpanelen, sätta på strömmen igen, enabla den och sen koppla upp igen. Det händer minst en gång om dagen, ofta flera och jag börjar bli så less på det.

 

Datorn jag oftast använder:

Operativsystem: Windows 7, 64 bitar

Dator: Asus Nootebook K53SJ

Processor Intel Core i5-2410M 2.3 GHz

 

Nån som har nån idé om vad detta kan bero på?

Du har en router av märket d-link, det du skriver sen är som Mikael63 skriver ditt nätverkskortet.

 

Anledningen att det krånglar är troligen för att det är en d-link. Nejvars, men har du kollat att du har senaste firmware:en i routern?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.

×
×
  • Skapa nytt...