Just nu i M3-nätverket
Gå till innehåll

[Compaq Presario CQ62-a10SO] Trådlöst problem


forevernörd

Rekommendera Poster

Hej alla,

 

Jag vill börja med att säga att jag är ny här så om jag har postat denna tråd i fel forum så ber jag om ursäkt för det. Jag har en dator som är Compaq Pressario CQ62-a10SO. Jag installerade precis ett nytt operativsystem på datorn (Windows 7 Home Premium 64). När jag startade datorn insåg jag att jag inte har Wifi som jag kan ansluta till. Jag kopplade in LAN sladd och gick in på HP sidan. Där laddade jag ner de senaste driversen för Wireless. HP Sidan jag pratar om.

 

Här är driversen jag laddade ner. Voila!

 

Jag öppnade filen och installerade den. Men ingen förändring har skett i "Network Connections" på control panel. Jag ser bara "Local Area Connection".

 

Hur ska jag lösa detta så att jag kan använda mitt WIFI igen. Tack på förhand.

 

Adrian

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Välkommen till eforum.

 

Har du installerat drivrutinerna för chipset?

Det är det första man ska göra direkt efter att man installerat själva operativet.

I dessa så finns nämligen bl.a. drivrutinerna för det inbyggda trådlösa kortet.

Har du inte gjort det, så får du plocka fram den skivan och göra så.

 

Detta brukar lösa liknande problem som kan uppstå.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hej alla,

 

Jag vill börja med att säga att jag är ny här så om jag har postat denna tråd i fel forum så ber jag om ursäkt för det. Jag har en dator som är Compaq Pressario CQ62-a10SO. Jag installerade precis ett nytt operativsystem på datorn (Windows 7 Home Premium 64). När jag startade datorn insåg jag att jag inte har Wifi som jag kan ansluta till. Jag kopplade in LAN sladd och gick in på HP sidan. Där laddade jag ner de senaste driversen för Wireless. HP Sidan jag pratar om.

 

Här är driversen jag laddade ner. Voila!

 

Jag öppnade filen och installerade den. Men ingen förändring har skett i "Network Connections" på control panel. Jag ser bara "Local Area Connection".

 

Hur ska jag lösa detta så att jag kan använda mitt WIFI igen. Tack på förhand.

 

Adrian

Är du säker på att du har just trådlöst från Ralink och inte från Realtek, Atheros eller Broadcom?

Jag ser att HP har flera olika trådlösa drivrutiner.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Välkommen till eforum.

 

Har du installerat drivrutinerna för chipset?

Det är det första man ska göra direkt efter att man installerat själva operativet.

I dessa så finns nämligen bl.a. drivrutinerna för det inbyggda trådlösa kortet.

Har du inte gjort det, så får du plocka fram den skivan och göra så.

 

Detta brukar lösa liknande problem som kan uppstå.

 

Tack för snabbt svar.

 

Nej jag har inte installerat drivrutinerna för chipset, det är så att jag inte har skivan för tillfället går det att installera från HPs sida? Jag är ganska ny på hårdvara och sånt.

 

Adrian

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Är du säker på att du har just trådlöst från Ralink och inte från Realtek, Atheros eller Broadcom?

Jag ser att HP har flera olika trådlösa drivrutiner.

 

Hej och tack för snabbt svar.

Helt ärligt vet jag faktiskt inte, kan jag kolla detta på nått sett? Jag installerade den som låg först upp på listan eftersom den hade en nyare version.

Hoppas att jag inte ställer till med för mycket besvär.

Adrian

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Inget besvär alls :thumbsup:

 

Kolla om det står något i Enhetshanteraren (högerklick på Dator - Hantera - Enhetshanteraren) för det trådlösa nätverkskortet.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Inget besvär alls :thumbsup:

 

Kolla om det står något i Enhetshanteraren (högerklick på Dator - Hantera - Enhetshanteraren) för det trådlösa nätverkskortet.

 

 

 

Jajjamensan nu fungerar det som det ska. Jag gick in på enhetshanteraren och såg att det var en drivrutin som inte var installerad. Tack så jättemycket!!

 

Ha en bra dag!

Adrian

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.

×
×
  • Skapa nytt...