Just nu i M3-nätverket
Gå till innehåll

Hotmail funkar ej


Villaforever

Rekommendera Poster

Hej

Hotmail funkar inte för mig. Jag kommer in på mitt konto men jag kan inte läsa min mail. När jag klickar på skräppost kommer jag till startsidan av mitt konto istället, detsamma när jag ska radera mail.

 

Det går fint fint på min stationära dator men inte på den bärbara.

 

Använder firefox på båda datorerna.

 

vad kan felet vara?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Har du några tillägg installerade i Firefox?

För med NoScript gäller det ju att tillåta de sidor med javascript, där det behövs för att webbplatsen ska fungera.

 

Det skulle ju också kunna vara någon inställning i antivirusprogrammet.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Har du några tillägg installerade i Firefox?

För med NoScript gäller det ju att tillåta de sidor med javascript, där det behövs för att webbplatsen ska fungera.

 

Det skulle ju också kunna vara någon inställning i antivirusprogrammet.

 

hur vet an m man har några tilläg installerade då?

 

jag märkte nu att jag inte heller kunde betala räkningar på swedbank, hände inget när jag klickade på en länk.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Mitt tips, testa med google chrome istället. Jag jobbar på Elgiganten på datoravdelningen och möter kunder varje dag som senaste tiden har haft väääääldigt underliga fel med firefox. Allt från att facebook inte kan visas korrekt till att folk inte kan logga in på internetbanken. Byt webbläsare så tror (och hoppas jag) att ditt problem löser sig.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Mitt tips, testa med google chrome istället. Jag jobbar på Elgiganten på datoravdelningen och möter kunder varje dag som senaste tiden har haft väääääldigt underliga fel med firefox. Allt från att facebook inte kan visas korrekt till att folk inte kan logga in på internetbanken. Byt webbläsare så tror (och hoppas jag) att ditt problem löser sig.

 

jo visst men det funkar ju utmärkt på den stationära datorn med firefox

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Leta upp där det står "Tillägg" i Firefox-menyn och se vad som dyker upp på de olika flikarna.

 

 

Så här ser det ut.

 

behöver du veta de andra flikarna också?

post-70301-0-16310900-1354549770_thumb.jpg

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Inaktivera McAfee ScriptScan, starta om Firefox och se om det går bättre.

 

Nej, ingen skillnad.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

I hate to tell you. But I told you so. Det beror på den sämsta webbläsaren genom tiderna (Ja den är sämre än internet explorer). Firefox har de senaste året haft såna fantastiska buggar som vår PC tekniker på jobbet har haft svårt att knäcka. Det kan funka till och från, inte funka alls, vissa sidor funkar, FF öppnas inte ens när du dubbelklickar på ikonen m.m ... Sen kan två datorer med exakt samma version av FF bete sig på olika sätt. Den ena kan fungera medans den andra har sporadiskt konstiga fel.

 

Fortfarande mitt tips: Byt webbläsare!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Det funkar med explorer.

testade inaktivera alla tilläg, men det hjälpte inte.

Har du Foxit PDF Reader installerad?

Hittar tips om att vissa versioner av den ställer till med problem på http://support.mozilla.org/sv/questions/926740 och på den sidan finns fler tips som gäller t ex att tömma cache, ta bort cookies och göra reset på Firefox. De nämner även problem med AVG 2012. Jag såg att du har några inaktiverade AVG-tillägg. Har du haft AVG, men nu är det avinstallerat? I så fall har AVG ett särskilt städprogram (AVG Removal Tool eller liknande) för att ta bort rester.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Har du Foxit PDF Reader installerad?

Hittar tips om att vissa versioner av den ställer till med problem på http://support.mozilla.org/sv/questions/926740 och på den sidan finns fler tips som gäller t ex att tömma cache, ta bort cookies och göra reset på Firefox. De nämner även problem med AVG 2012. Jag såg att du har några inaktiverade AVG-tillägg. Har du haft AVG, men nu är det avinstallerat? I så fall har AVG ett särskilt städprogram (AVG Removal Tool eller liknande) för att ta bort rester.

 

jag får testa det, anars får vi byta webläsare annars.

Vi använder ju inte den bärbara som huvuddator ändå.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

jag får testa det, anars får vi byta webläsare annars.

Vi använder ju inte den bärbara som huvuddator ändå.

 

Nu funkar det igen.

Jag tog bort all gammal virusprogram och installerade ett nytt. Sen tömde jag allt på sidor, ache m.m på firefox.

 

Nu har jag istället fått ett nytt problem.

 

Varje gång jag går in p en ny sida så måste jag gå via någon sida för mitt virusprogram. Hur gör man för att slippa detta.

 

Min eng är inte så bra så jag misstänker att det står på rutan på bilden. Jag tänkte att det var web protection, men det verkade inte det eller så gjorde jag något fel.

post-70301-0-76813500-1354656240_thumb.jpg

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Varje gång jag går in p en ny sida så måste jag gå via någon sida för mitt virusprogram.
Ledsen, men lite svårt att förstå det där.

 

Avast finns på svenska.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Ledsen, men lite svårt att förstå det där.

 

Avast finns på svenska.

 

Så här ser det ut, varje gång jag går in på en ny sida.

post-70301-0-15630200-1354743658_thumb.jpg

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.

×
×
  • Skapa nytt...