Just nu i M3-nätverket
Gå till innehåll

Uppgradering till Windows 8


kenneth G

Rekommendera Poster

Hej

 

Jag har tänkt uppgradera till W8 och om möjligt behålla redan installerade program och har därför några frågor.

 

Vad är det för skillnad på att behålla "Windows inställningar och personliga filer" och "bara personliga filer"

 

Om jag väljer alternativet "ingenting" kan ja då i efterhand med hjälp av "Windows filöverföring" föra över program som är kompatibla med W8 och var installerade i W7? Dvs innan uppgraderingen för jag över dessa på en extern hårddisk med programmet som finns i Tillbehör för att sedan välja vilka program jag vill återföra till W8?

 

Hur stort utrymme behövs på hårddisken för att uppgradera med alternativet "Windows inställningar och personliga filer"? HD behöver väl extra plats för en sådan installation?

 

//Kenneth

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Windows inställningar och personliga filer innebär att du behåller både det som ligger i din hemmap, dvs mina dokument, min musik etc och olika program har jag för mig.

 

Bara personliga filer är att det som ligger i din hemmap behålls.

 

Behåll ingenting innebär helt enkelt att allt tas bort.

 

Och en av mina datorer hälsade att den ville ha 8 gig fritt på disken för att genonföra uppgraderingen har jag för mig. Och att kopiera över program till extern disk är inte någon bra lösning, det du ska göra är att spara undan installationsprogrammen och köra om dom när Windows är installerat.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.

×
×
  • Skapa nytt...