Just nu i M3-nätverket
Gå till innehåll

Kopiera trådlöst nätverk


NilsErik

Rekommendera Poster

Hej!

 

Skall försöka att kopiera ett trådlöst nätverk precis som det anges i PC för Alla, nr 10, 2012, sidan 72. Allt går bra tills jag kommer till egenskapsfönstret för det aktuella nätverket. Där det enligt beskrivningen skall finnas "kopiera den här nätverksprofilen till en USB-flash-enhet" så saknas denna uppgift för mig, varför jag inte kan slutföra kopieringen.

 

Vad göra?

 

NilsErik

Södertälje

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Det skulle vara bra med lite mer information. Vi kan ju börja med 1. Vad har du för operativsystem? Guiden de har skrivit tror jag är anpassad för windows 7 home premium om jag inte är helt ute och cyklar (är för övrigt lite för kallt för det nu). Har du till exempel Windows 7/vista basic så misstänker jag att det alternativet inte finns (har ej kollat så jag vet inte helt 100). Operativsystemet som slutar på "basic" är just det... väldigt basic, och många funktioner har dom helt enkelt plockat bort. Windows vista/7 basic kom, om jag inte har helt fel, enbart på enklare PC samt mini PC.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Tack Benny!

 

Naturligtvis sitter jag med Vista Basic! Är i USA hos en släkting/vän som slarvat bort sina inloggningsuppgifter och eftersom jag vid nästa besök här troligtvis hunnit byta dator, hade det varit bra att haft dessa uppgifter. Men den dagen den sorgen.

 

NilsErik

Södertälje

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Det går ju alltid att nollställa (reset) en router till fabriksinställningarna när man har glömt bort inloggningslösenordet.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hej och tack för Ditt svar!

 

Nu är jag hemma i Sverige igen och sitter vid mitt egna nätverk. Får tänka över situationen till nästa gång jag åker över på besök.

 

NilsErik

Södertälje

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.

×
×
  • Skapa nytt...