Just nu i M3-nätverket
Gå till innehåll

Internet åker mystiskt ner.


Hoffa83

Rekommendera Poster

Hejsan!

 

Tänkte höra med er om ni kan hjälpa mig identifiera ett problem som startade igår.

 

Mitt internet har fungerat utmärkt. Men stängde av datorn igår då jag skulle köpa snus. Efter jag kom hem så var internet nere.

Jag provade dra ut sladdarna ur modemet och starta om datorn. Då började det fungera igen. Men efter nån timme så åkte det ner igen och jag fick dra ut sladdarna

och låta modemet stå avstängt ett tag. Sen fungerade det för att åter åka ner. Samma sak idag efter jobbet när jag starta datorn så låg internet nere och jag fick dra ut sladdarna, vänta en stund och bang, nu funkar det. Tills det åker ned igen.

 

Jag har kollat med bredbandsbolaget och det finns inga driftstörningar i mitt område. Jag har heller inte installerat något nytt på datorn som skulle kunna störa internet.

Det här bara kom helt apropå.

 

Någon som har nån ide av vad det skulle kunna bero på?

 

Tacksam för svar!

Mvh

Linus

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag skulle prova med nya sladdar till modemet, eftersom det skulle kunna vara något glapp där. Men det kanske du redan provat?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Har du möjlighet att låna ett modem från någon annan för att undersöka om det är modemet som är dåligt/överhettat?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Har/hade samma problem. Den brukade "stänga av sig" när den blev för varm. Om du har den på något varm/kvavt utrymme så testa och ställ den på ett mer "luftigt" ställe.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.

×
×
  • Skapa nytt...