Just nu i M3-nätverket
Gå till innehåll

Enklare speldator köpes


Ann-Cathrine

Rekommendera Poster

Jag önskar köpa en begagnad enklare och felfri speldator runt 1500 kr inklusive skärm, 19 tum.

 

Ett spel att ha som riktmärke är Sims 3. Jag behöver inte spela detta på max inställningar men däremot ska spelet flyta bra utan hack i bild och ljud.

 

Jag vill också kunna utnyttja full kapacitet på mitt bredband, en 24/2 uppkoppling samt kunna ha flera program öppna igång ihop med t ex webbläsare och musikspelare.

 

Krav:

PC OS Windows 7 el 8, bootbart med möjlighet till ominstallation/formatering.

CPU: 2.4 GHz-P4 processor eller likvärdig

RAM: 1.5 GB RAM el mer

GRAFIK: DirectX 9.0c-kompatibelt grafikkort med 128 MB grafik-RAM och stöd för Pixel Shader 2.0.

 

Grafikkort Nvidia Geforce FX 5900 el högre. ATI Radeon 9500-serien el högre. TV Out måste finnas.

 

Hör av dig om du har en sådan eller liknande dator.

 

Mail: anncathrinepersson(at)hotmail.com (Stockholm)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

En speldator för 1500kr inkl. skärm och Win 7 eller 8 är en utopi. Prova www.blocket.se, men jag är tveksam till att du hittar något för det priset.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Snarare XP som gäller, även om deras support försvinner om några år, WIndows 8 är bara att glömma direkt, 7:an kan gå, men då lönar det sig att köra med 2 GB minne från början.

 

Och som vertpre säger, blocket eller tradera för att hitta något i den prisklassen, som fungerar.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.

×
×
  • Skapa nytt...