Just nu i M3-nätverket
Gå till innehåll

Inget ljud


Martassen

Rekommendera Poster

Har en ganska gammal dator och är inne på köpa ny i slutet av året eller årsskiftet. Runt 5 år gammal.

Undrar dock varför jag inte får något ljud i mina högtalare. Det låter när jag får fram dialogrutor och liknande men att spela på youtube då är det helt dött. När jag höjder volymen hör jag brus så det verkar ju som högtalarna är igång ändå + att det låter om det kommer fram dialogrutor. Jag får inge ljud om jag spelar musik. Vad kan det vara för fel? Är det grafikkortet som gett sig? Jag ser film på youtube men inge ljud hörs.

 

Tacksam för hjälp!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Om du hör pling från Windows tycks ljudkortet fungera.

 

Kan vara enkelt, som att du bara behöver ta upp Windows mixer (du öppnar den exempelvis via ljudikonen i statusfältet) och dra upp volymen för din webbläsare eller så saknas någon standardavkodare för vanligt MP3 ljud.

 

En enkel fråga: Har du alltid haft detta problem med denna dator eller har den plötsligt sluta låta? Något som ändrats?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • 2 veckor senare...

Nej inte haft problemet tidigare. Dock har jag haft en del glapp i sladdarna och pillar jag på sladdarna kommer ljudet igång. Har nån form av sub som är kopplad till högtalarna. Startade om och helt plötsligt funka ljudet utan att jag gjort något.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.

×
×
  • Skapa nytt...