Just nu i M3-nätverket
Gå till innehåll

speldator för rome2 total war


jonathan1907

Rekommendera Poster

Hej alla experter på eforum. Jag tänker köpa en stationär speldator, främst för att kunna spela rome2 total war med bra inställningar som kommer ut i oktober 2013.

 

Min fråga är: Hur mycket skulle en sådan dator kunna tänkas kosta i dagens läge? Och, om jag skulle införskaffa en sådan dator strax innan spelet kommer ut, i oktober 2013, hur mycket billigare skulle samma dator kunna bli.

 

ps. jag vet att spec. för spelet inte finns i dagsläget, men man skulle kunna tänka sig att de är en bit högre än låt säga shogun 2 totalwar som släpptes 2011. Det spelet hade följande rekomenderade specs:

 

processor: 2nd generation Intel Core i5 processor eller motsvarande AMD.

 

Ram: 4GB RAM (Vista/windows7)

 

Video card: AMD Radeon HD 5000 och 6000 seies graphics card eller motsvarande direct X compatible card.

 

Screen resolution: 1280x1024 minimum

 

Hårddisk: 32GB ledigt minne.

 

All hjälp uppskattas!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hej alla experter på eforum. Jag tänker köpa en stationär speldator, främst för att kunna spela rome2 total war med bra inställningar som kommer ut i oktober 2013.

 

Min fråga är: Hur mycket skulle en sådan dator kunna tänkas kosta i dagens läge? Och, om jag skulle införskaffa en sådan dator strax innan spelet kommer ut, i oktober 2013, hur mycket billigare skulle samma dator kunna bli.

 

ps. jag vet att spec. för spelet inte finns i dagsläget, men man skulle kunna tänka sig att de är en bit högre än låt säga shogun 2 totalwar som släpptes 2011. Det spelet hade följande rekomenderade specs: Man behöver direkt inte en monsterdator för 8000-25000kr för detta spel..

 

I5 Intel Core 3570K, Nvidia kort i 5-6 serien eller AMD i samma serie 6870 16GB RAM DDR3 samt en SSD (för OS) och en lagringsdisk på 1TB..Går att välja och få monterat hos de flesta datorfirmor komplett eller Dustin, eller så bygger man ihop den själv. Mycket billigare.

 

processor: 2nd generation Intel Core i5 processor eller motsvarande AMD.

 

Ram: 4GB RAM (Vista/windows7)

 

Video card: AMD Radeon HD 5000 och 6000 seies graphics card eller motsvarande direct X compatible card.

 

Screen resolution: 1280x1024 minimum

 

Hårddisk: 32GB ledigt minne.

 

All hjälp uppskattas!

länk nedan.. till minimum till optimalt

 

System Requirements Total War :Rome II

 

Eller så kan man titta på Shogun II:s specs

 

Total War: Shogun 2 Minimum System Requirements

 

CPU – 2GHz Intel Dual Core processor, 2.6GHz Intel Single Core processor , or AMD equivalent (with SSE2)

MEMORY – 1GB RAM (XP), 2GB RAM (Vista/Windows7)

VIDEO – 256 MB DirectX 9.0c compatible graphics card (shader model 3)

HARD DRIVE – 20GB free hard disk space

OTHER DETAILS – 1024×768 minimum screen resolution

 

Total War: Shogun 2 Recommended System Requirements

 

CPU – 2nd Generation Intel® CoreTMi5 processor (or greater), or AMD equivalent

MEMORY – 2GB RAM (XP), 4GB RAM (Vista / Windows7)

VIDEO – AMD Radeon HD 5000 and 6000 series graphics cards or equivalent DirectX 11 compatible graphics card

OTHER DETAILS – 1280×1024 minimum screen resolution

 

 

 

 

But Creative Assembly mentioned there will be a new Graphic-Engine and new Camera Options for the Total War: Rome 2 Game anyway...

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Tack Talisman, visste inte att det släppt de projekterade specifikationerna.

 

Men, hur mycket skulle en stationär dator som uppfyller de kraven kraven kosta? Och hur mycket kan man tänka sig att priset sjunker på 12 månader?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Tack Talisman, visste inte att det släppt de projekterade specifikationerna.

 

Men, hur mycket skulle en stationär dator som uppfyller de kraven kraven kosta? Och hur mycket kan man tänka sig att priset sjunker på 12 månader?

Vad det gäller priset så är det omöjligt att spå om 12 månader Operativsystemet och hårdvaran kommer säkert att räcka , men datorn som tidigare insändare tipsade om duger, men räkna med att den kommer att innehålla Windows 8 som kanske inte är optimerat för alla spel ännu och sedan alla program m.m . Det blir en App dator helt utan möjligheter att styra saker o ting som nu i Windows 7..Nej jag skulle fråga om den kan levereras med Windows 7 x64..

 

Windows 8 kommer jag inte ta med tång ännu tills dess det är nödvändigt, då har det redan kommit en ny version..

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.

×
×
  • Skapa nytt...